intervija darbs saruna
Foto: Shutterstock
Satiekot cilvēku, pirmais iespaids par viņu rodas dažu sekunžu laikā, turklāt, tas bieži vien ir paliekošs. Šai sakarā piedāvājam "MSN" aptaujāto psihologu apkopotās lietas, ko cilvēki sarunas biedrā pamana pirmajos komunikācijas mirkļos – iepazīsties ar tām un izvērtē, vai rīkojies atbilstoši iespaidam, ko citiem vēlies radīt par sevi!

Uzticamība

Kā noskaidrots pētījumos, to, vai cilvēkam vēlamies uzticēties, saprotam sekundes desmitdaļas laikā. Tas atklāts, Prinstonas Universitātes pētniekiem veicot eksperimentu, kura ietvaros tā dalībniekiem tika piedāvāti cilvēku attēli, lūdzot piefiksēt, cik pievilcīgi, zinoši sevis pārstāvētajā profesijā, uzticami un agresīvi viņi šķiet. Rezultātā uzticamības vērtējums starp pētījuma dalībnieku grupām, no kurām viena attēlus varēja aplūkot vien dažas sekundes, savukārt otra – raudzīties uz tiem, cik ilgi vēlas, neatšķīrās.

Socioekonomiskais statuss

Tikpat ātri mums rodas arī viedoklis par sarunas biedra socioekonomisko statusu. Tas veidojas gluži likumsakarīgi – acumirklī uztverot un analizējot, kāds apģērbs, aksesuāri un apavi konkrētajam cilvēkam ir mugurā, galveno lomu spēlējot zīmoliem.

Seksuālā orientācija

Vīrieša seksuālo orientāciju spējam noteikt sekundes divdesmitdaļā. Tas ir tikpat ilgs laiks, kāds nepieciešams, lai atpazītu kāda seju.

Inteliģence

Atklāts, ka cilvēki, kuri sarunas biedram lūkojas acīs, nekavējoties tiek novērtēti kā gudrāki un inteliģentāki, mums pašiem to pat neapzinoties.

Vulgaritāte

Neraugoties uz sievietes ģērbšanās stilu, redzami sarunas biedrenes tetovējumi cilvēkiem nekavējoties asociējas ar vulgārāku uzvedību, aizraušanos ar kaitīgiem ieradumiem un mazāku pievilcību.

Dominēšanas spēja

Pensilvānijas Universitātes pētnieki atklājuši, ka vīrieši ar skūtām galvām mums šķiet dominējošāki un agresīvāki. Tāds pats iespaids kāda pētījuma dalībniekiem radies, aplūkojot sieviešu attēlus, kuros viņu mati tika "noņemti" ar fotogrāfiju apstrādes programmu. Jāpiebilst, ka krietni pozitīvāk tiek vērtēti plikgalvaini vīrieši, salīdzinot viņu attēlus ar fotogrāfijām, kurās redzami atkāpties sākuši mati.

Veiksmes faktors

Sinonīms vārdam "veiksme" gluži likumsakarīgi ir "uzvalks". Šādi ģērbušies vīrieši nekavējoties tiek vērtēti atzinīgāk, kā arī bikškostīmos tērpta sieviete cilvēkiem acumirklī saistās ar lielāku profesionālo kompetenci un gūtajiem sasniegumiem, salīdzinot viņas attēlu ar fotogrāfiju, kurā sieviete redzama svārkos un žaketē.

Potenciāls iegūt paaugstinājumu amatā

Kanādā 2011. gadā tika veikts pētījums, kura ietvaros tā dalībniekiem tika parādītas fotogrāfijas ar uzvalkos tērptiem un klasiskā, tomēr ne pārāk formālā apģērbā esošiem vīriešiem. Uzvalku nēsātāji acumirklī tika novērtēti kā profesionālāki un ar lielāku potenciālu iegūt algas pielikumu un paaugstinājumu amatā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!