Rīgas Dzemdību nama (RDN) personāls kopumā ir atsaucīgs un saprotošs, tomēr daļa vēlētos uzlabojumus speciālistu attieksmē, par liecina klientu apmierinātības aptaujas dati par minētās dzemdību iestādes darbu 2014.gadā.
Lai rūpētos par RDN klientu aprūpes kvalitāti un uzklausītu pacientu vēlmes, pagājušā gada vasarā tika izveidota klientu apmierinātības anketa, kuru bija iespējams aizpildīt gan internetā, gan Dzemdību namā uz vietas, atstājot tās īpaši tam atvēlētās pasta kastītēs un arī portāla "Cālis.lv" forumā. Pacientes un viņu tuvinieki varēja sniegt savu viedokli par pakalpojumiem, novērtēt speciālistus, kā arī izteikt priekšlikumus darba uzlabošanai. Šobrīd ir apkopoti 2014.gada darbības rezultātu dati.
Kopumā tika saņemtas 573 aizpildītas anketas. Apkopojot datus, visbiežāk anketās norādīts, ka paciente izvēlējusies dzemdību palīdzību (36,1%), kam seko dažādi ambulatoriskie pakalpojumi – ultraskaņas diagnostika (25%), speciālistu konsultācijas (15,9%), u.tml. – un grūtniecības aprūpe (12,8%). Dati pierāda, ka daļa sabiedrības nezina, ka RDN var saņemt ar grūtniecības aprūpi saistītos valsts apmaksātos pakalpojumus, piemēram, grūtniecības aprūpi pie vecmātes vai ginekologa dzemdību speciālista, lai gan Dzemdību namā nav rindu pie konkrētajiem speciālistiem, informē Dzemdību nama sabiedrisko attiecību speciāliste Elza Lāma.
Pacientēm, atbildot uz anketas jautājumiem, bija iespēja novērtēt speciālistu profesionalitāti un attieksmi četru baļļu skalā (četri – teicami, viens – neapmierinoši). Anketās īpaši tikusi izcelta Jaundzimušo intensīvās terapijas nodaļa, par kuras personālu sniegti sirsnīgi pateicības vārdi. Pacientes atzinību veltījušas arī Operāciju bloka speciālistiem un Dzemdību centram. Dzemdību nama speciālistu kopīgais vērtējums, apkopojot anketu datus, ir 3,27 no četrām ballēm – visaugstāk novērtēti ārsti (3,34 no četrām ballēm) un vecmātes (arī 3,34 no četrām ballēm).
87% respondentu atzīmē, ka personāls kopumā ir atsaucīgs un saprotošs, tomēr daļa vēlētos uzlabojumus speciālistu attieksmē. Gandrīz puse no aptaujātajiem norāda, ka Dzemdību nama ārstu, vecmāšu un bērnu aprūpes māsu sniegtā informācija ir saprotama, tomēr reizēm pārāk skopa – ir aicinājums strādāt pie dažādu drukātu informatīvo materiālu sagatavošanas, piemēram, par zīdīšanu un jaundzimušā aprūpi, pie kā šobrīd arī strādā Dzemdību nama speciālisti. Personāla noslogotība arī atsevišķās anketās tikusi norādīta kā problēma, pie kā Dzemdību nams aktīvi jau šobrīd strādā, tomēr situāciju būs iespējams uzlabot tikai tad, kad valsts par pakalpojumiem maksās adekvātu samaksu.
Lielākā daļa Dzemdību nama klientu (92%) ir apmierināti ar sadzīves apstākļiem, un tikai 3,5% pacientu un viņu tuvinieku vēlas pēcdzemdību palātu remontu. Arī šobrīd Dzemdību namā norisinās dažādi remontdarbi, un ir tālāki plāni jaunievedumiem, lai padarītu uzturēšanos ārstniecības iestādē pēc iespējas patīkamāku. Tomēr ir jāatgādina, ka visas palātas nevar tikt pārveidotas par vienvietīgām vai ģimenes istabām, jo tad Dzemdību namā būs jāierobežo pieņemto pacientu skaits, norāda Lāma.
Viens no jautājumiem, kas interesēja Dzemdību nama speciālistus, bija informācijas avoti, kuros topošās māmiņas un tēti smeļas zināšanas. 54% respondentu bija norādījuši, ka meklē informāciju internetā, savukārt tikai 20% izvēlas uzdot savus jautājumus speciālistam vai tuviniekiem (19%). Aicinām topošās māmiņas un tētus nevairīties uzdot jautājumus medicīnas speciālistiem, kā arī iepazīties arī ar Dzemdību nama sagatavotajiem materiāliem mājaslapas sadaļā "Ģimenes skola", aicina iestādes pārstāve.
Kopumā vairums respondentu (60%) ir norādījuši, ka labprāt dosies uz Dzemdību namu arī nākamreiz, tomēr aicina padomāt par automašīnu stāvvietas izbūvi, dažādiem sistēmas uzlabojumiem (kā, piemēram, vienotu izmeklējumu kārtību u.tml.) un iespēju attīstīt paaugstināta servisa palātas ar ēdienu pasūtīšanas izvēli un papildus komfortu. Katra gada darba plānā budžeta iespēju robežās tiek meklēts veids, kā īstenot iesniegtos ierosinājumus, tomēr lielu projektu īstenošanai, piemēram, autostāvvietas vai ventilācijas sistēmu modernizācijai, ēkas siltināšanai ir nepieciešamas ārējās investīcijas, piemēram, no Eiropas Savienības fondu finansējums.
Rīgas Dzemdību nams izsaka lielu pateicību visiem, kas raduši iespēju aizpildīt anketu un sniegt ne vien konstruktīvu kritiku, bet arī siltus vārdus profesionāļiem, kuru darbu ir vērts izcelt.