15. jūnijā izglītības programmas Iespējamā misija (IM) atbalstītāji, draugi un citi interesenti tika iepazīstināti ar jaunajiem programmas dalībniekiem. Šogad no 204 kandidātiem atlasi izturēja un dažādās Latvijas skolās darbu sāks 21 jaunais skolotājs, palielinot IM kopējo dalībnieku skaitu līdz 129.
Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile savā uzrunā norādīja, ka līdz ar Latvijas prezidentūru Eiropas Savienības Padomē, aizvien lielāku nozīmi gūst tēze, ka izglītības sistēma var būt tikai tik laba, cik labi ir tās skolotāji. Latvija ir aktualizējusi skolotāju kvalitātes jautājumu Eiropā. Ministre uzteica programmas IM darbu jauno skolotāju sagatavošanā un izteica cerību, ka šāda skolotāju sagatavošanas sistēma tiks ieviesta arī citās skolotāju sagatavošanas programmās Latvijā, un novēlēja jaunajiem skolotājiem turēties pie IM pamatvērtībām – mērķtiecības, atvērtības, izcilības un atbildības.
Ekonomikas ministrija jau tuvākajos gados prognozē būtisku speciālistu skaita iztrūkumu dabaszinātnēs, matemātikā un informācijas tehnoloģijās, tāpēc IM ik gadu īpaši uzrunā šo nozaru pārstāvjus pieņemt izaicinājumu un kļūt par iedvesmojošiem skolotājiem. Šogad 43% IM jauno dalībnieku mācīs matemātiku, dabaszinātnes, ķīmiju vai bioloģiju.
Ar partneru atbalstu IM izveidojusi stabilu un veiksmīgu jauno skolotāju un izglītības līderu sagatavošanas programmu, kas palīdz zinošākajiem un mērķtiecīgākajiem augstskolu absolventiem un profesionāļiem kļūt par iedvesmojošiem skolotājiem un nākotnes līderiem Latvijas skolās, informē IM Komunikācijas un partnerības vadītāja Indra Zomerovska.
IM direktors Mārtiņš Kālis uzsver: "Jaunie IM dalībnieki sev ir uzstādījuši augstus un nozīmīgus mērķus – panākt, lai skolēni labāk apgūst mācību saturu un novērtē mācību procesu. Tikai tā var saglabāt vēlmi mācīties mūža garumā, kas mūsdienās ir neatņemama ikdienas un darba sastāvdaļa."
Savās pieteikuma anketās IM 8. iesaukuma dalībnieki uzsver, ka vēlas pilnveidot un uzlabot Latvijas izglītības sistēmu, lai bērni noticētu saviem spēkiem, izbaudītu mācību procesu un, kļūtu par gudriem, radošiem, kritiski domājošiem un atbildīgiem sabiedrības locekļiem.
Šogad 70 skolas IM pieprasīja 123 vakances. Vēlmi savā skolā uzņemt IM skolotājus izrādīja gan tādas skolas, kurās darbu kāds no IM skolotājiem sāks pirmo reizi, gan tādas ar kurām izveidojusies ilgstoša un stabila sadarbība. Šo skolu vadība augstu vērtē IM skolotāju augsto profesionalitāti un spēju ienest skolā inovatīvas un radošas mācību metodes, kuras skolēniem šķiet īpaši saistošas. IM 8. iesaukuma dalībnieki strādās skolās visā Latvijā – Rīgā, Mārupē, Olainē, Ādažos, Stalbē, Blīdenē, Cēsīs, Liepājā, Jelgavā, Salaspilī, Stalbē un Blīdenē.