Ja skolēni regulāri kavē pirmo mācību stundu, motivējiet viņus ierasties laikus, dodot pirmās vietas rindā pēc pusdienām tiem, kuri ieradušies visātrāk. Skolēniem par labām sekmēm piešķiriet žetonus, kurus pēc tam var pārkonvertēt vienā brīvstundā. Šādu, uz motivāciju balstītu pieeju, sauc par bikstīšanu jeb nudging, ar kuru skolotājus "Samsung Skola nākotnei" absolventu samitā iepazīstināja bijušais izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis.
Bikstīšana ir līdzeklis, kā pašmotivēties, rosināt skolēnus attīstīt noteiktas prasmes un apgūt līderību. Bikstīt nenozīmē sodīt, lai risinātu kādu problēmu, bet tieši pretēji – piedāvāt labāku alternatīvu, kas strādā par labu skolēna, skolotāja un vecāku interesēm, uzskata Ķīlis.
Lai skolēni mācītos labāk un patstāvīgi klasiskā klase ir jāaizstāj ar apgriezto. Skolēni nekavēs stundas, ja viņus "pabikstīs", bet meditācija un kustības var palīdzēt savaldīt problēmbērnus un iesaistīt viņus stundu darbā. Inovācijas izglītībā tiek ieviestas lēni, un liela daļa no skolēnu radošuma tiek "izskolota ārā", jo izglītības programmu veidotāji un pedagogi baidās kļūdīties. Šādi un vairāki desmiti citi spilgti apgalvojumi izskanēja skolotāju bezmaksas apmācību programmas "Samsung Skola nākotnei" absolventu samitā, portālu "Cālis.lv" informēja programmas vadītāja Baltijā Maija Āboliņa-Tomsone.