Kāds ir šīs netveramās harizmas noslēpums? Vai tā ir dabas dota dāvana vai laika gaitā apgūstama īpašība un prasme? Kas tieši padara cilvēku tik īpašu un apkārtējiem simpātisku? Par to, konsultējoties ar ekspertiem – psihologiem un personības treneriem – aicina aizdomāties izdevums Forbes.
Cieņa pret apkārtējiem
Sarunājoties ar uzņēmuma attīstībai svarīgu klientu vai oficianti, kura restorānā pasniedz ēdienu, šie cilvēki izrāda gluži vienādu pieklājību un toleranci. Viņus raksturo cieņpilna attieksme pret līdzcilvēkiem, nevērtējot apkārtējos pēc viņu statusa sabiedrībā, ienākumiem un profesijas. Šie cilvēki apzinās, ka patiesībā mēs visi esam gluži vienlīdzīgi, tāpēc ārišķīga un samākslota vai uzpūtīga uzvedība viņiem gluži vienkārši nav raksturīga, ļaujot iemantot ikviena simpātijas.
Zelta ieteikums
Vērtīgo ieteikumu, kas mudina – izturies pret līdzcilvēkiem tā, kā vēlētos, lai viņi izturas pret tevi, – ir dzirdējis ikviens. Taču cilvēki, kuri spēj rast kopīgu valodu teju ar katru, zina, ka ir vēl kāda samērā noderīga atziņa – izturies pret cilvēkiem tā, kā viņi grib, lai pret viņiem izturas! Iemācies nolasīt sarunas biedru sajūtas un emocionālo stāvokli, sniedzot viņiem tādu attieksmi, pēc kādas šie cilvēki alkst, un reizē, protams, nezaudējot arī patiesumu!
Prasme sarunāties
Ikviena no mums zina, cik patiesībā kaitinošas ir saviesīgās sarunas, kurās tiek pļāpāts par bezjēdzīgām tēmām, lai tikai novērstu neveiklības sajūtu un vienkārši nosistu laiku. Taču šo ikviena publiska pasākuma sastāvdaļu vari izmantot savā labā. Tā vietā, lai runātu par laikapstākļiem, iemācies salīdzinoši neilgajā komunikācijas laikā izzināt sarunas biedru un noskaidrot ko vairāk par viņa personību! Turklāt sarunas laikā nevis klausies, bet ieklausies, patiesi iegaumējot jauniegūto informāciju!
Pievērs cilvēkiem nedalītu uzmanību
Cilvēki, kuriem, kā mums šķiet, piemīt harizma, patiesībā spēj ikvienam likt justies īpašam. Komunikācijas laikā viņi vairāk domā par sarunas biedru un viņa sajūtām, pievēršoties cilvēka, iespējams, minētajām problēmām un tiecoties rast to risinājumu, nevis pļāpājot vien par sevi un savu ikdienu.
Ja vēlies, lai arī tevi cilvēki asociē ar sirds siltumu un ieinteresētību, sarunu laikā atsakies no mobilā telefona lietošanas un patiešām pievērsies komunikācijas partnerim pilnībā!
Izvairies no pārmērīgas cenšanās
Lai neradītu samākslotu un pārspīlētu iespaidu, kā arī nedemonstrētu acīmredzamu vēlmi iepatikties apkārtējiem cilvēkiem, atsakies no pārmērīgiem centieniem izdabāt ikvienam. Atceries, ka tas, kas par daudz, ir par skādi, un nereti pieticīga un, iespējams, pat pieklājīgi rezervēta attieksme sniegs krietni labākus rezultātus.
Atšķirība starp viedokli un faktu
Lai neradītu liekus pārpratumus, runājot par sociāli jūtīgiem jautājumiem, dari zināmu, ka tevis paustā informācija nav vispārzināms fakts, bet gan vien tavs viedoklis par kādu konkrētu tēmu. Nereti mēs, paši to neapzinoties, nostādām sevi neērtā situācijā, teiktajiem vārdiem negaidīti iemantojot gluži citādu nozīmi nekā esam paredzējuši.
Patiesums
Harizmātiski cilvēki ir patiesi, neviltoti un godīgi. Viņi necenšas par sevi radīt labāku iespaidu vai slēpt savas vājības. Viņus visbiežāk raksturo pieticība un neliela paškritika. Savukārt šāda izturēšanās, gluži kā magnēts, pievelk līdzcilvēkus.
Smaids
Ja vēlies, lai cilvēki justos labi tavā sabiedrībā, savu optimistisko pasaules redzējumu, sirsnību un sirds siltumu paud ne tikai ar vārdiem un darbiem, bet arī sava ķermeņa valodu. Smaids, smiekli un atvērtība ieņemtajās pozās liecinās par atsaucību, savukārt, ja izvairīsies no žestiem un vienmēr ieņemsi slēgtas ķermeņa pozas, pat, to gluži negribot, radīsi maldīgu priekšstatu par sevi kā noslēgtu un rezervētu personu, kas, savukārt, apkārtējiem liks no tevis distancēties.