Foto: PantherMedia/Scanpix
Mūsdienīgas izglītības mērķis ir skolā sniegt ne tikai sistemātiskas un plašas zināšanas, bet arī skolēnos rosināt interesi un motivāciju mācīties. Viens no veidiem, kā mācību procesu padarīt aizraujošāku, ir interaktīvo mācību materiālu izmantošana. Kā atzīst profesionāļi, šādu metožu izmantošana mācību procesa dažādošanai ir tikai savas attīstības sākumā. Un mūsdienu paaudze daudz vieglāk un pamatīgāk apgūst mācību vielu, ja priekšmets tiek pasniegts, izmantojot audio un video materiālus.

Latvijas izglītības sistēmā, sekojot pasaules tendencēm, interaktīvie mācību materiāli un to izmantošana mācību nolūkiem dažādās mērķa grupās nav jaunums. Kopš 2011. gada sākuma šādus materiālus izstrādā arī apgāds "Zvaigzne ABC". "Lai skolēniem mācību procesu padarītu aizraujošāku un uzskatāmāku, pirmie materiāli, kas tika veidoti, bija dabaszinībās 5.–6. klasei un fizikā 8.–12. klasēm. Tāpat ir izveidoti arī materiāli ķīmijā 8. klasei un matemātikā 5., 6. klasei," portālam Cālis.lv stāsta "Zvaigzne ABC" Interaktīvo mācību materiālu izstrādes grupas vadītāja Sintija Buhanovska.

Interaktīvo mācību materiālu veidošana ir aizraujošs, taču laikietilpīgs un dārgs process. "Pie katra materiāla strādā vismaz 10 cilvēku: recenzents - satura speciālists, kas izvērtē teorijas un praktisko uzdevumu sasaisti un atbilstību jaunākajām zinātnes un pedagoģijas atziņām; redaktors, skaņu studijas speciālists, tekstu ierunātāji, video un audio materiālu apstrādes speciālists, vairāki testētāji. Kā recenzenti tiek piesaistīti savā jomā atzīti pedagogi," par materiālu izstrādes procesu stāsta Buhanovska.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!