<a rel="cc:attributionURL" href="http://www.flickr.com/photos/bruno_padilha/">Bruno Padilha</a> / <a rel="license" href="http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.en">cc</a>

Kad bērns tikko sāk lietot mobilās ierīces, vecāki visbiežāk ir līdzās un iepazīstina bērnu ar ierīču lietošanu un skaidro redzamo informāciju. Taču, kad bērns jau ir ieguvis pirmās iemaņas viedtālruņa vai planšetes lietošanā un skatās pārsvarā zināmas filmiņas vai aplikācijas, arvien biežāk bērns pie ierīces paliek viens pats.

Kā secināts "Centrs Dardedze" un "SolidData" šogad veiktajā pētījumā, Latvijā mobilās ierīces lieto lielākā daļa (72 procenti) bērnu vecumā līdz sešiem gadiem, taču īpaši zīmīgi, ka teju katrs otrais bērns (44 procenti) ierīces izmanto pārsvarā viens pats – bez pieaugušā klātbūtnes. Līdz ar to pastāv liels risks, ka bērni pat nejauši var piekļūt vecumam neatbilstošam saturam. Vai vecāki ir pietiekami informēti, kas ir bērnam neatbilstošs saturs un kā rīkoties, lai bērnu no tā pasargātu?

Tā kā pirmsskolas vecuma bērnus visvairāk piesaista krāsaini, kustīgi objekti, kas nereti tiek izmantoti arī reklāmās, jau viena klikšķa attālumā bērns var sastapties ar nevēlamu un neatbilstošu informāciju. Tāpat bērns var piekļūt pie neatbilstošas informācijas arī pats, ievadot meklētājā kādu dzirdētu, nesaprotamu vārdu un vēloties uzzināt, kas tas ir.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!