Nodarbības, kurās bērniem ir iespēja praktiski darboties, ir nozīmīgs rīks ne vien bērnu zināšanu līmeņa paaugstināšanai, bet arī emocionālās labsajūtas veicināšanai, tā uzskata Rīgas Montessori sākumskolas direktore Kate Pelēce.
"Praktiska darbošanās grupās un pasaules iepazīšana ar eksperimentu palīdzību ir labākais, ko varam dot bērniem un jauniešiem, neatkarīgi no vecuma, spējām un tā, vai mūsu priekšā ir vesels bērns, vai bērns ar īpašām vajadzībām. Jebkura iespēja līdzdarboties dod iespēju pasauli izzināt un iepazīt pašiem, nevis pieņemot lietu kopsakarības kā vispārpieņemtas no pieaugušajiem un mācību grāmatas", bērnu uztveres principus skaidro Pelēce.
"Mūsu novērojumi darbā bērniem ar īpašām vajadzībām liecina, ka veselības problēmas īpaši neierobežo viņu spējas mācīties. Viņi ir tikpat spējīgi kā vienaudži bez veselības problēmām, turklāt dažkārt viņi ir pat daudz centīgāki," pieredzē dalās Pauls Irbins, zinātnes centru "Zinoo" un "Zili brīnumi" veidotājs. Arī Pelēce atbalsta šo viedokli, taču piebilst, ka viens no būtiskajiem šķēršļiem bērniem ar invaliditāti dažādu maņu apgūšanā ir kautrība un sabiedrības uztvere.