sieviete telefons viedtālrunis gulta
Foto: Shutterstock

Sociālie tīkli ir aptvēruši visu pasauli, un tagad vairs teju neviens cilvēks nespēj iedomāties dzīvi bez tiem. Bet, kā uzvesties un kādu etiķeti virtuālajā pasaulē ievērot sievietei, lai garantētu sev labu reputāciju draugu, paziņu darba devēju un nepazīstamu cilvēku acīs, kā arī savu datu drošību?

Uzvedies tāpat kā jebkurā publiskā vietā

Sociālajos tīklos uzvedies tāpat kā uz ielas vai jebkurā citā sabiedriskā vietā. "Tavai rīcībai jābūt ekoloģiskai vai arī tādai, lai virtuālajā telpā nenodarītu ļaunu ne sev, ne kādam citam," pauž sociālo mediju aģentūras "Inspired Digital" vadītājs Artūrs Mednis.

Foto: Reuters/Scanpix

Parūpējies par savu drošību

"Iepazīsties, kā sociālajos medijos izmantot privātuma iestatījumus. Uzzini visus veidus, kā ļaunprāši var mēģināt piekļūt tavai informācijai, lai nebūtu jāpiedzīvo nepatīkami pārsteigumi," norāda lingvistiskās melu atklāšanas eksperte Nejolla Korrisa.

Pēc viņas teiktā, sociālās saziņas vietnē "Facebook" pārliecinies, vai tavi draugi ir cilvēki, kurus tu patiešām pazīsti - neapstiprini savu draugu lokā svešus ļaudis. Pirms veic ierakstus vietnē "Twitter", padomā, jo tvīti nekad nepazūd. Savukārt biznesa kontaktu vietnē "LinkedIn" nepublicē sensitīvu personas informāciju, tostarp personas kodu, saslimšanas, tautību, reliģisko piederību vai politisko pārliecību.

Ievieto fotogrāfijas, kas ir piedienīgas

Foto: Shutterstock

Rūpīgi izvērtē fotoattēlus, pirms tos publicē sociālajos tīklos publiskai apskatei. Izvēlies ievietot tikai tādas fotogrāfijas, kas ir piedienīgas un, vēlams - uzņemtas estētiskā vidē. Der ielāgot, ka nepiedienīgu fotoattēlu vai aizskarošu un rupju tekstu publicēšana dažkārt ir beigusies ar darba zaudēšanu vai nepieņemšanu darbā.

"Mūsdienās sociālie mediji veido daļu no mūsu personības un identitātes. Jāņem vērā, ka to vērtē gan potenciālais, gan esošais darba devējs. Organizācijas vēlas pieņemt darbā kolēģus, kuri ir vērtībās un izpratnē tuvi organizācijas vērtībām, līdz ar to mūsu uzvedība sociālajos medijos jāskata arī no šī aspekta," pauž SEB bankas finanšu direktors Kārlis Danēvičs.

Pēc viņa teiktā, svarīgi ir neļaut emocijām gūt virsroku un sociālajos medijos zaudēt cieņu pret atšķirīgiem viedokļiem, valsti, kurā dzīvojam, vai konkrēto uzņēmumu, kurā strādājam. Ir pieņemami, ka viedokļi atšķiras, bet naids, tolerances trūkums pret atšķirīgo, vardarbības attaisnošana tomēr ir pretrunā civilizācijas pamatpostulātiem.

Mazāk žēlojies

Ja tavs sociālais profils ir publisks, ielāgo, ka sociālie tīkli nav īstā vieta, kur žēloties. Tavas personiskās problēmas, visticamāk, ir interesantas tikai taviem tuvākajiem cilvēkiem, nevis plašākai sabiedrībai. Protams, dažkārt vari izpaust emocijas tīklā. Taču - ja tu pārāk bieži uz savas sienas rakstīsi vēstījumus no sērijas "dzīve ir briesmīga", tu radīsi par sevi priekšstatu kā par vāju cilvēku, kas nespēj atrisināt savas nedienas.

Atbilstoši novērtē sevi

Foto: Shutterstock

Statusa apraksts filozofiskā stilā, protams, nav nekas slikts, taču, ja tajā jūtama pārmērīga pašpārliecinātība, tas vairs nav labi. It īpaši tajā gadījumā, ja sieviete dzīvē nevar lepoties ar kaut kādiem īpašiem sasniegumiem.

Ievēro pareizrakstības normas
Internetā arvien vairāk izplatīta ir rakstīšana ar gramatiskajām kļūdām. Tomēr, ja tu cieni citus un sevi, raksti gramatiski pareizā valodā. Tas noteikti atstās labu iespaidu par tevi.

Spied "patīk" pie ierakstiem, kas patiešām aizkustina

Spied "patīk" tikai uz tiem sociālo tīklu vēstījumiem, kas patiešām tevi aizkustina, nevis uz visiem pēc kārtas. Tas radīs priekšstatu par tevi kā par sievieti, kurai ir sava stabila vērtību sistēma.

Foto: DELFI

Ja vēlies uzzināt vairāk

Latvijas lielākā biznesa sieviešu konference "Sieviete biznesā 2016" šogad norisināsies Baltijas līmenī. Pasākums notiks šāgada 16. jūnijā Jūrmalā, viesnīcā "Baltic Beach Hotel and Spa".

Konferencē, kurā piedalīsies 15 izcili lektori no Latvijas, Kanādas, ASV, Krievijas, Ukrainas un Somijas, tiks apskatītas vairākas aizraujošas tēmas, tostarp biznesa komunikācija, reputācija un motivācija.

Biļetes uz konferenci "Sieviete biznesā 2016" var iegādāties "Biļešu serviss" kasēs vai interneta veikalā.

Konferences organizators ir "Big Media". Atbalsta "LNK Charity Fund". Partneri "Lilit", "Kapitāls", "Monday", "Četras sezonas" un "Baltic Beach Hotel".

Ieteikumus sniedz pasākumu organizators "Big Event", balstoties uz viedokļiem, ko pauž sociālo mediju aģentūras "Inspired Digital" vadītājs Artūrs Mednis, SEB bankas finanšu direktors Kārlis Danēvičs un lingvistiskās melu atklāšanas eksperte Nejolla Korrisa, kura būs viena no runātājām gaidāmajā konferencē "Sieviete biznesā 2016".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!