Vizualizēšana ne tikai ar faktiem
Mēdz teikt, ka daudz kas ir labāks kā tūkstoš vārdu, izrādās – tā ir arī fotogrāfija un spilgts vizuāls piemērs. Brendans Naijans un Džeisons Reiflers veica pētījumu par iespaidīgākajām politiskajām pārliecībām. Atsaucoties uz viņu pētījumu, tieši informācijas pasniegšanā slēpjas visa sāls.
Sausi fakti un personiskā saikne ne vienmēr var nostrādāt. Tiesa, ne vienmēr tev būs arī pasakainas fotogrāfijas, sagatavotas tabulas vai kāds cits vizuāls materiāls, tomēr, ja ļoti kaut ko vēlēsies pierādīt un pierunāt otru uz sev tīkamāko variantu, iespējams, ir vērts pacensties.
Vērts piebilst, ka ne katrā gadījumā tām jābūt sarežģītām shēmām vai fotogrāfiju sērijai – pietiek ar mazumiņu, lai cilvēks uz šo piedāvāto iespēju paskatītos no citas puses.
Tas derēs gan kādā darba prezentācijā, gan, piemēram, pierunājot savus draugus doties atvaļinājumā – pietiek vien ar pāris pasakaini izraudzītām bildēm un uzvara ir tavās rokās.
Liec cilvēkiem justies labi
Pārdod savu ideju pārliecinoši
Vai tu kaut ko pirktu no izplatītājiem, ja viņi runātu nepārliecināti, neskaidri un izvairītos no acu kontakta? Protams, ka nē. Un šajā gadījumā pat nebūs svarīgi, vai cilvēki stāsta patiesību un viņu prece patiešām ir laba.
Lai "pārdotu" ideju vajag kārtīgu devu pašpārliecinātības. Iedvesmu un padomus vari smelties no daudz populāriem un daudz sasniegušiem cilvēkiem. Esi droša, formulē savu domu skaidri un pavisam noteikti tev izdosies izcīnīt savu!
Jāpiebilst, ka arī ķermeņa valoda un tavs runas veids ir būtisks. Šeit vari iepazīt ķermeņa valodas kļūdas, ko vajadzētu izskaust.
Atkārtošanās nav vien zināšanu māte
Jāatzīst, ka atkārtošanās var būt diezgan kaitinoša. Kad ideja tiek pasniegta rakstiskā veidā un tajā cilvēks nemitīgi atkārtojas – tas var būt gana traģiski. Ja cilvēks stāv tev priekšā un atkārtojas kā iestrēgusi plate – pat brutāli, jo, šķiet, ka ikviens smējies par to nesmieklīgo anekdoti, kuru draugs stāsta katrā ballītē.
Tomēr, kā izrādās, atkārtošanās nav vien zināšanu māte un kaitinošs ieradums, bet tas arī ir labs veids, kā citā kliedēt bažas un "iesēt" otrā savu ideju. Jo vairāk tu piemini savu ideju, jo viņš par to sāks domāt. Ja teiksi, cik tā ir pozitīva, kaut vēlāk tavs sarunu biedrs pieķers sevi domājot par tavu piedāvājumu. Atliek vien būt neatlaidīgai un pāris reizes atgādināt par savu ideju.
Liec kādam justies parādā
Amerikas Psihologu asociācija vēsta, ka Roberts Čaldīnī atklājis – reciprocitāte jeb savstarpēja saistība ir zelta atslēga ceļā uz pārliecināšanu.
Šajā gadījumā jāpanāk, ka otrs cilvēks vēlas tev izpalīdzēt. Izdari kaut ko viņa labā, liec viņam justies it kā parādā tev. Līdz ko cilvēkā būs sajūta, ka tu esi izdarījusi kaut ko neizmērojami cēlu, viņš noteikti vēlēsies tev atlīdzināt. Iespējams, vērts sākt jau ar šodienu – esi izpalīdzīga un jauka pret cilvēkiem, iespējams, tas kādreiz nāks atpakaļ.
Atrodi līdzsvaru un neiedzīvojies galējībās
Kad tu centies kādu pārliecināt, bieži vien vari pārāk spēcīgi iejusties lomā un pat nobiedēt savu sarunu biedru. Cilvēks tev pretī nav suns, kuram nepieciešama dresūra un jāpavēl darīt kaut ko. Skaidrs, ka vairums cilvēku nepaļausies šādam spiedienam, ja vien tas nebūs zemāk stāvošs cilvēks un tas neattieksies uz karjeru.
Gluži tāpat kā komandēšana, arī čīkstēšana un īdēšana var pamatīgi paspēlēt pa nervu stīgām. Centies atrast vidusceļu un ātri vien "salauzīsi" cilvēku sev par labu!
Īpašā vērtība un retums
Kas dimantus un grūtāk atrodamos pokemonus padara tik īpašus? To vērtība un retums!
Tev ir jācenšas pierādīt, ka tavs piedāvājums ir īpašs, rets un speciāli izraudzīts. Arī Amerikas Psihologu asociācija vēsta, ka vērtība un retums ir viena no Roberta Čaldīnī izvirzītajām pazīmēm, kā iegūt otra cilvēka piekrišanu tavam piedāvājumam.
Cilvēki parasti novērtē visu reto un neparasto. Protams, ikdienišķajās lietās grūti atrast unikalitāti, tomēr šeit palīdzēs tavas argumentācijas spējas un prasme lietas ieraudzīt no citas puses.
Paldies "Business Insider" komandai par vērtīgajiem padomiem!