Šī gada 22. septembrī pirmo reizi Latvijā diagnosticējošo darbu fizikā un ķīmijā 10. klases skolēniem būs iespēja kārtot digitālā formātā izglītības portāla "Uzdevumi.lv" platformā. Tiešsaistes darbs veidots sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru (VISC) un ir identisks diagnosticējošā darba drukātajai versijai.
Vairāk nekā 2500 skolēnu no 120 Latvijas skolām aprīlī piedalījās VISC un "Uzdevumi.lv" kopīgi rīkotajā pilotprojektā, kura laikā tika pārbaudīta iespēja diagnosticējošos darbus kārtot tiešsaistē. Pilotprojekts tika aizvadīts veiksmīgi, turklāt šādu sistēmu skolēnu zināšanu pārbaudē atbalstīja un pozitīvi novērtēja arī iesaistītie skolēni un skolotāji.
Tiešsaistē veikta darba galvenā priekšrocība ir iespēja uzreiz pēc darba izpildes redzēt iegūto punktu skaitu, kļūdaini izpildītos uzdevumus, kā arī katra uzdevuma pareizo atbildi. Darbu labošanu, rezultātu apkopošanu un nosūtīšanu VISC sistēma veiks automātiski, līdz ar to tiks būtiski ietaupīts skolotāju laiks.
Skolas var izvēlēties, kā organizēt diagnosticējošā darba izpildi – rakstveidā vai tiešsaistē. Tāpat tiek nodrošināta iespēja daļai skolēnu darbu aizvadīt rakstveidā, bet daļai – tiešsaistē.
Diagnosticējošo darbu tiešsaistē kārtos aptuveni 3600 skolēnu no 170 Latvijas skolām. Ņemot vērā, ka viens darbs sastāv no deviņām A4 izmēra papīra lapām, pildot darbu digitālā formātā, šī pārbaudījuma laikā tiks ietaupītas aptuveni 32 400 lapas jeb 162 kilogrami papīra, uzsver projekta īstenotāji.
"Uzdevumi.lv" mērķis, pielāgojot diagnosticējošo darbu izpildei tiešsaistē, ir veicināt inovatīvo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) izmantošanu skolēnu zināšanu pārbaudē, kā arī modernizēt un atvieglot darbu vērtēšanas un analīzes procesu.
"Uzdevumi.lv" ir 2009. gadā izveidots digitāls mācību līdzeklis, kurā ir pieejami uzdevumi, teorijas materiāli un testi skolas mācību priekšmetos 1.-12. klasei. 2016./2017. mācību gadā portālā ir reģistrējušies vairāk nekā 140 000 lietotāju un pieejami vairāk nekā 5 000 000 uzdevumu variantu skolas mācību priekšmetos. Katram uzdevumam ir izveidoti vairāki varianti, līdz ar to skolēnam, iesniedzot nepareizu atbildi, ir iespēja uzdevumu pildīt atkārtoti, katru reizi saņemot jaunu tā paša uzdevuma variantu.
Skolēni, pildot uzdevumus, uzreiz pēc atbildes iesniegšanas saņem novērtējumu, redz pareizo atbildi un atbildes skaidrojumu. Turpretī skolotājiem ir iespēja sagatavot un nosūtīt skolēniem elektroniskus mājasdarbus vai pārbaudes darbus, ko sistēma automātiski izlabo, tādējādi ietaupot pedagoga laiku. Savukārt portālā reģistrētie vecāki saņem detalizētu informāciju par bērna sasniegtajiem rezultātiem portālā.