Lai demonstrētu zinātnes aizraujošo dabu un dotu iespēju bērniem kopā ar vecākiem sestdienās vērtīgi pavadīt laiku, kopā darot un mācoties, ES mājā notiks četras radošās darbnīcas:
12. novembrī pulksten 11 – "Kosmiskais piedzīvojums". Vecuma grupa: 2. – 9. klase. Ceļojums visumā sastāv no vairākiem vienlīdz svarīgiem posmiem, bet vissvarīgākais ir veiksmīga piezemēšanās. Bērniem būs iespēja izveidot kosmisko zondi, kas spētu veiksmīgi piezemēties, saglabājot veselu "kosmonautu" – olu. Nodarbībā paredzēti arī eksperimenti ar īpašo viesi – kosmiski auksto šķidro slāpekli, pārbaudot tā fizikālās īpašības un gatavojot saldējumu 196 grādu aukstumā. Pieteikšanās šeit.
10. decembrī pulksten 11 – "Ilūzijas". Vecuma grupa: 1. – 9. klase. Bērnu un vecākus priecēs profesionāla iluzionista maģijas triku priekšnesums. Būs iespēja pārliecināties, ka aiz maģijas un burvju trikiem slēpjas interesanta zinātne. Radošajā darbnīcā būs arī optiskā ilūzija, kustīgie attēli, hologramma, hologrammas ekrāna radīšana un 2D attēla pārvēršana 3D veidolā. Pieteikšanās šeit.
14. janvārī pulksten 11 – "Ķīmijas un fizikas pasaule". Vecuma grupa: 1. – 6. klase. Ķīmija var būt aizraujoša un interesanta. Darbnīcā būs iespēja pārbaudīt ķīmisko vielu reakcijas un agregātstāvokļa maiņu, gatavojot savu gudro plastilīnu. Eksperimentu paraugdemonstrējumi un interaktīvs priekšnesums ar ūdeni, gaisu un uguni, lai pārliecinātos par zināmu vielu neparastajām īpašībām. Pieteikšanās šeit.
11. februārī pulksten 11 – "Noslēpumainais gaiss". Vecuma grupa: 2. – 6. klase. Kas ir gaiss? Izzinoša nodarbība par gaisu un tā fizikālajām īpašībām. Katram bērnam būs iespēja izveidot savas vējdzirnavas un iepazīties ar vēju kā alternatīvās enerģijas ražošanas veidu. Otrajā daļā – izveidot kuģi, kurš spēj noturēties virs ūdens. Pieteikšanās šeit.
Katrā darbnīcā var piedalīties 20 dalībnieki, tāpēc interesenti aicināti pieteikt bērnus jau iepriekš tiešsaistē (uz katru nodarbību atsevišķi).
Eiropas Komisijas 2016. gada analīzē par ekonomikas un sociālajiem izaicinājumiem ES dalībvalstīs secināts, ka Latvijā jauniešu interese par eksaktajām zinībām joprojām ir mazāka nekā interese par humanitāro zinātņu jomu. Tādēļ atbalstāma ir skolēnu intereses veicināšana par zināšanu ietilpīgajām nozarēm (dabaszinātnes, tehniskās zinātnes, inženierzinātnes un matemātika), tehniskiem un inovatīviem risinājumiem.