Latvijas jaunieši vecumā no 16 līdz 30 gadiem aicināti piedalīties Eiropas mēroga projektā "Kārļa Lielā balva 2017". Konkursa mērķis ir Eiropas Savienības (ES) mērogā iepazīstināt ar projektiem, kas veicina saprašanos un veido kopīgu eiropeisko identitāti, kā arī praktiski demonstrē uzskatāmus piemērus par eiropiešu kā vienas kopienas dzīvi.
Visiem 28 valstu uzvarētājiem būs iespēja ar savu projektu iepazīstināt plašu, starptautisku auditoriju, bet trīs labākie Eiropas projekti iegūs arī naudas balvu, kas šogad ir lielāka nekā iepriekš: par labāko projektu – 7000 eiro, otro vietu – 5000 eiro, trešo – 2500 eiro. Trīs labāko projektu pārstāvji 2017. gada rudenī apmeklēs Eiropas Parlamentu Briselē vai Strasbūrā. Savukārt visu 28 ES valstu izvirzīto projektu pārstāvji 2017. gada maijā tiks uzaicināti doties četru dienu ceļojumā uz Āheni, Vācijā, lai piedalītos apbalvošanas ceremonijā, informē Signe Znotiņa-Znota, Eiropas Parlamenta preses sekretāre Latvijā.
Pieteikties Eiropas jaunatnes "Kārļa Lielā balvas" konkursam var līdz 2017. gada 30. janvārim. Te pieejama informācija par balvu, pieteikšanās anketa, konkursa nolikums, biežāk uzdotie jautājumi un atbildes.
"Kārļa Lielā balvu" 2008. gadā iedibināja Eiropas Parlaments un Āhenes pilsētas Starptautiskās "Kārļa Lielā balvas" fonds. 2017. gadā balva tiks pasniegta jau 10. reizi.
2016. gadā konkursā pirmo vietu izcīnīja Itālijas projekts bēgļu integrācijas atbalstam "InteGREAT", iedrošinot iesaistīties jauniešus no visas Eiropas.
Otro vietu ieguva Grieķijas projekts "Meklējot Kārli Lielo", ko izstrādāja studenti no Pyrgetos liceja. Tā ir planšetdatoriem paredzēta spēle par Kārli Lielo (no latīņu valodas Carolus Magnus; 742.g.–814.g.) – Franku impērijas izveidotāju; impērija aptvēra gandrīz visu mūsdienu Eiropas valstu teritoriju.
Par Latvijas nacionālo uzvarētāju 2016. gadā Latvijas eiroparlamentāriešu un jauniešu pārstāvju žūrija atzina Liepājas Bērnu un jaunatnes centra "Jauniešu māja" īstenoto jauniešu apmaiņas projektu "E-POSS". "E-POSS" pulcēja 40 jauniešus no Portugāles, Itālijas, Rumānijas un Latvijas, un tā mērķis bija veicināt jauniešu aktīvu līdzdalību, izmantojot neformālas izglītības metodes: mācoties vienam no otra, iepazīt Eiropas kultūras daudzveidību, saskatīt tajā vienojošo un izstrādāt vēstījumu – Eiropas eposu digitālā formātā.