Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija (VBTAI) kampaņai pret bērnu vardarbību pasūtīja izveidot sociālās reklāmas klipu raidīšanai dažādās televīzijās. Klips tapa "Jump Studio" un "aizgāja tautās", tomēr izveidotais reklāmas rullītis raisījis diskusijas par to, vai tik spēcīgu klipu drīkst rādīt bērniem, tādēļ iejaucās televīziju uzraugošā iestāde Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP), liekot klipu vai nu rādīt pēc pulksten 22, vai arī mainīt reklāmas saturu.
Protams, kampaņas organizatori ir likumpaklausīgi un izpildījuši visas prasības, tomēr diskusija palika atvērta – klipa mērķis ir sasniegt attiecīgu auditoriju un likt aizdomāties par vardarbības jautājumiem ikvienā ģimenē.
Novembra beigās atsākās VBTAI Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 rīkotā informatīvā akcija "Vardarbība nav mazs noslēpums. Runā par TO!". Akcijas otrā daļa "Pārtrauc klusēšanu!" noritēja nedēļu, tomēr, kā stāsta VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Dace Āķe, minēto klipu iecerēts turpināt rādīt vairākās televīzijās līdz pat decembra beigām.
Āķe stāsta, ka informatīvā akcija sākās jau šā gada aprīlī, kad tika aicināts ziņot par gadījumiem, kuros bērns saskaras ar vardarbību, bet novembrī kampaņa atsākās jau plašākā mērogā, tostarp izveidojot klipu – vērstu pret seksuālo vardarbību, jo tieši šī veida vardarbība ir visgrūtāk atklājama, to cenšas noslēpt visos iespējamos veidos.
Kā skaidro Āķe, klipā tika akcentēts, ka varmāka prot manipulēt ar bērnu. Ar šo reklāmas rullīti bija iecere aicināt cilvēkus pārtraukt klusēšanu, lai iedrošinātu vērsties pēc palīdzības – nekaunies, nebaidies un meklē palīdzību! Gatavojot klipu, mērķis bijis to radīt emocionāli spēcīgu, lai parādītu, ka bieži vien ģimene ir vieta, kur pret bērnu tiek vērsta šāda veida vardarbība, kā bērns nonāk šādā sarežģītā situācijā.
Šogad kopumā par seksuālu vardarbību saņemti 1535 zvani, uzsver Āķe. Tieši tādēļ, lai parādītu, cik šī problēma ir nopietna un aktuāla, tika veidots spēcīgs klips, kura mērķauditorija ir pusaudži, savukārt mazi bērni, skatoties šo klipu, vispār nesaprot, kas tajā atainots, tādēļ runāt par to, ka klips var kaitēt mazāka vecuma bērniem, nav vērts, norāda speciāliste.
Tomēr, protams, inspekcija paklausa visām norādēm, un tika izveidota klipa īsā versija, kas patlaban tiek translēta vairākās televīzijās, tostarp LTV, TV3, LNT, TV6 līdz pulksten 22, bet pēc šī laika – garā versija.