Bērnu klīniskā universitātes slimnīca (BKUS) tuvāko piecu gadu laikā plāno ieviest būtiskus uzlabojumus trīs segmentos: pacientu drošības sistēmas pilnveidošanā, iesaistot vecākus, personāla komunikācijas standarta ieviešanā un noderīgas informācijas pieejamībā vecākiem, infrastruktūras – vides, telpu un medicīnas tehnoloģiju – piemērošanā konkrētām ārstniecības un aprūpes programmām.
Bērnu slimnīcas attīstības mērķis ir uz pacientu orientētas ārstniecības un aprūpes nodrošināšana. Tas nozīmē, ka ikviens lēmums, kas saistīts ar pacienta ārstniecību, aprūpi, vides, telpu, medicīnas tehnoloģiju nodrošinājumu un komunikāciju starp personālu un pacientu, tiek pieņemts, ņemot vērā pacienta intereses, kā arī atbilstību drošai, kvalitatīvai ārstniecībai un aprūpei, skaidroja BKUS pārstāve Vita Šteina.
Jau četrus gadus Bērnu slimnīcā ieviesta un katru gadu ar vien efektīvāk darbojas – pacientu drošības sistēma. Tā ir īpaša sistēma, kuras laikā ikvienam darbiniekam ir iespēja ziņot par iespējamu risku vai novērotu kļūdu darbā Bērnu slimnīcā. Visus ziņojumus izvērtē Pacientu drošības darba grupa, kuras mērķis ir noskaidrot iespējamā riska vai kļūdas cēloņus, novērst to iespējamo atkārtošanos. Šādā veidā tiek pilnveidoti procesi slimnīcā ar mērķi novērst iespējamu kaitējumu. Būtiski, ka pacientu drošības sistēmas īstenošanas gaitā galvenais akcents ir uz jebkādu risku novēršanu nevis personas vainošanu notiekošajā, norāda Šteina.