No nākamā gada 1. maija Rīgā plānots izveidot daudzbērnu ģimeņu reģistru, šāda ideja atbalstīta 16. maijā, Rīgas domes Sociālo jautājumu komitejas sēdē.
Šis reģistrs būs datu bāze, kurā apkopoti dati par Rīgas teritorijā deklarētajām daudzbērnu ģimenēm.
"Vēsturiski pašvaldībā izveidojusies dažāda prakse attiecībā uz dažādiem pabalstiem un atvieglojumiem daudzbērnu ģimenēm. Šāda reģistra, kas būs e-pakalpojums, izveidošana būs kā pirmais solis procesā, lai noteiktu vienotu kārtību, piesakoties uz pašvaldības sniegtajiem pabalstiem un atvieglojumiem. Šī reģistra informāciju tālāk varēs izmantot nozares, kuras tiešā veidā sniedz palīdzību daudzbērnu ģimenēm," norāda Sociālo jautājumu komitejas priekšsēdētāja Olga Veidiņa.
Reģistrā varēs tikt reģistrēta ģimene, kuras aprūpē ir vismaz trīs bērni, to skaitā audžuģimenē ievietoti un aizbildnībā esoši bērni (bērnu skaitā neieskaita bērnus, pār kuriem vecākam ir pārtrauktas vai atņemtas aizgādības tiesības), ja ģimene ir deklarēta vienā adresē Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā (šis nosacījums neattiecas uz gadījumu, ja bērns iegūst izglītību ārvalsts izglītības iestādē un viņa dzīvesvieta ir ārvalstī). Par daudzbērnu ģimenes bērnu uzskatāma arī pilngadīga persona, kas nav sasniegusi 24 gadu vecumu, ja tā iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību.
Paredzēts, ka, reģistrējoties reģistrā, vecāks vai persona, kas realizē bērna aprūpi, iesniegs pieteikumu, izmantojot e-pakalpojumu pašvaldības pakalpojumu portālā, Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centrā vai Rīgas Sociālajā dienestā. Šādi reģistrējoties, persona un tās ģimenes locekļi varēs pieteikties uz pašvaldības daudzbērnu ģimenei noteiktajiem atvieglojumiem.
Paredzēts, ka reģistra darbība tiek sākta no 2018. gada 1. maija, bet galīgais lēmums par reģistra izveidošanu vēl būs jāpieņem Rīgas domes sēdē.