Tehnoloģiju uzņēmumi "Microsoft Latvia" un "Datorzinību centrs" sākuši unikālu izglītības projektu "Minecraft skola", kas paredz apgūt dažādu mācību priekšmetu vielu mūsdienīgā veidā – izmantojot virtuālu vidi. Projekta mērķis ir, izmantojot alternatīvas metodes, padarīt skolēnu izglītības procesu daudzveidīgāku un tādējādi veicināt skolēnu interesi par mācībām.
Projektā piedalīsies 20 skolotāji un 15 skolēni no Rīgas, Jelgavas un Ventspils. Apmācības plānotas no 2018. gada janvāra līdz aprīlim, un tās notiks klātienē – Latvijas Universitātes un "Microsoft" Inovāciju centrā, kā arī tiešsaistē Jelgavā un Ventspilī. Mācības vadīs Siguldas pilsētas vidusskolas skolotājs Edgars Bajaruns, un projekta noslēgumā visiem dalībniekiem tiks izsniegti sertifikāti par apmācību kursa apgūšanu.
Alternatīvā mācību metode sniedz iespēju kā skolotājiem, tā skolēniem attīstīt jaunas prasmes un dažādot izglītības satura apguvi aizraujošā un interesantā veidā. Strādājot "Minecraft: Education Edition" vidē, skolēni mācās sadarboties un komunicēt, risināt problēmas, attīstīt kritisko domāšanu, radošumu un spēju pieņemt lēmumus.
"Mēs dzīvojam strauji mainīgā laikmetā. Šodienas bērni pat nenojauš, par ko strādās pēc skolas pabeigšanas, jo aptuveni 65 procenti no visām darbavietām, kas viņiem būs pieejamas, šobrīd vēl nemaz nepastāv. "Minecraft: Education Edition" vide palīdz bērniem labāk sagatavoties nākotnes izaicinājumiem, attīstot spējas, kas ļaus veiksmīgāk pielāgoties izmaiņām. Tā arī padara mācību procesu interesantāku un mudina skolēnus un skolotājus ciešāk sadarboties," stāsta "Microsoft Latvia" vadītāja Renāte Strazdiņa.
Projekts veidots, balstoties uz vairāk nekā 50 tūkstošu skolotāju un skolēnu atsauksmēm un rekomendācijām. Šobrīd "Minecraft: Education Edition" tiek izmantots kā mācību līdzeklis vairāk nekā 10 000 klasēs visā pasaulē.
"Šī projekta mērķis ir padarīt izglītības procesu daudzveidīgāku, lai veicinātu skolēnu un skolotāju vēlmi aktīvi iesaistīties mācību procesā, izmantojot alternatīvas mācību metodes izglītības satura apguvei. Šādā veidā skolotāji un skolēni gūst lielisku iespēju attīstīt jaunas prasmes un dažādot izglītības satura apguvi aizraujošā un interesantā veidā. Mācību programmas laikā paredzēts skolotājus apmācīt tās lietošanā un izglītības scenāriju plānošanā un īstenošanā, lai skolotāji varētu pilnvērtīgi izmantot to vēlāk izglītības procesā kā mācību rīku. Paredzēts, ka skolotāji, piedaloties šajā mācību programmā, iegūs nepieciešamās prasmes, lai sekmīgi veidotu jaunas un interesantas mācību aktivitātes ar Minecraft palīdzību," saka "Datorzinību centra" valdes priekšsēdētājs Andris Ķikāns.
""Minecraft" kā rīks izglītībā var padarīt mācību procesu par aizraujošu spēli, kurā skolēniem ir jāiedziļinās un jāizprot procesi, lai nonāktu pie rezultāta. Jau šobrīd šo programmu pasaulē izmanto dažādu priekšmetu satura apmācībā. Tā palīdzēs skolotājiem iegūt pieredzi un prasmes, kas nepieciešamas, lai veiksmīgi plānotu mācību procesu, un sasniegtu skolēniem izvirzītos rezultātus, neatkarīgi no mācību priekšmeta un konteksta," saka "Minecraft skolas" pasniedzējs un Siguldas pilsētas vidusskolas skolotājs Edgars Bajaruns.