Vēl nesen bērni rotaļājās, šķirstot bilžu grāmatas un žurnālus, taču pēdējā laikā novērojama tendence maziem bērniem dāvināt viedierīces, jo tas atvieglo vecāku rūpes ikdienas steigā. Bērni arvien vairāk un vairāk laika pavada pie elektroniskām ierīcēm, piemēram, planšetdatoriem vai telefoniem. Tas nepaliek bez sekām, lietojot ierīces ievērojami biežāk un ilgāk, nelabvēlīgi tiek ietekmēta runas prasmju veidošanās.
Jaunāko pētījumu dati apstiprina, ka teju gandrīz visiem iedzīvotājiem mājās ir vismaz viena mobilā ierīce. Septiņu gadu laikā divas reizes palielinājies lietotāju skaits un patērēšanas ilgums, it sevišķi jaunākās paaudzes vidū. Ikdienā bieži vien elektroniskās ierīces izmantojam kā fona informācijas ieguves avotu, lielākoties tas ir televizors, kurš tiek ieslēgts, lai mazinātu mājās valdošo klusumu, atsaucoties uz pētnieku izteiktajām bažām, vēsta portāls "Psychology Today".
Šī televizora pasīvā skatīšanās arī nekādi nestimulē domāšanu un neveicina aktīvu informācijas uztveri un apstrādāšanu. Tāpat ierīču ilgstošā patērēšana var radīt kaitējumu mātes un bērna savstarpējās komunikācijas veidošanā, nelabvēlīgi ietekmējot valodas prasmju attīstīšanos. Jo mazāk norisinās verbālā saziņa, jo pastāv lielāka iespēja, ka tas var būt par cēloni neskaidrai, kļūdainai valodai un var rasties nepieciešamība pēc logopēda jeb pareizas runas skolotāja palīdzības, norāda zinātnieki.