nauda lapas aug
Foto: Shutterstock
Bērna auklēšanas laiks var kalpot kā labs atspēriena punkts, lai laistu pasaulē arī savu izloloto biznesa ideju. Pauze līdzšinējā karjerā, ko sniedz bērniņa ienākšana ģimenē, daudzām māmiņām liek izvērtēt savus mērķus un ambīcijas.

Četras drosmīgas dāmas - "TakTil" zīmola radītāja Ulla Krūmiņa, "Kaktumaiss" radītāja Ieva Zālamane, produkta "Witty Dicie" izveidotāja Aiga Jakušina-Ādama, kā arī uzņēmuma "StartUpArt" īpašniece Agnese Strazda – īpašā diskusijā dalīsies savā pieredzē, lai iedvesmotu citas jaunās un topošās māmiņas.

Diskusijas tiešraide portālā "Cālis" bija pieejama 19. aprīlī pulksten 11.

Agnese ideju noapaļoja līdz uzņēmumam laikā, kad auklēja savu otro bērnu – meitiņu Kati. Tā radās "StartUpArt" – vietne, kur mākslas studentu un jauno gleznotāju darbi satiekas ar pircējiem. Šobrīd portālā pieejami aptuveni 60 mākslinieku darbi, turklāt vairāk nekā 250 gleznas jau ir atradušas savus pircējus.
Foto: Publicitātes attēli

Agnese turpina arī savu karjeru un ir SEB bankas Korporatīvās komunikācijas pārvaldes vadītāja, tādēļ varēs pastāstīt, kā mammas lomu savienot ne tikai ar savu biznesu, bet arī ar karjeru.

Ullas ģimenē ir divas zinātkāras meitas – četrgadniece Karolīna un gadu vecā Alvīne. Vēlme palīdzēt meitiņām atklāt un apgūt apkārtējo pasauli ir galvenais iemesls, kas mudināja Ullu radīt attīstošās rotaļlietas. Pie tām strādājot, radās doma, ka tās varētu noderēt ne vien pašas, bet arī citām ģimenēm.

""TakTil" tulkojumā no angļu valodas vārda "tactile" nozīmē "taustāms, manāms". Šādu nosaukumu izvēlējos, jo "TakTil" radītās bērnu rotaļlietas ir taustāmas un pētāmas – attīstošas rotaļu sedziņas, grāmatiņas, alfabēta koferīši un kalendāri," stāsta Ulla. "Dienā, kad sākās dekrēta atvaļinājums ar otro meitiņu, nolēmu "TakTil" darbību pārtraukt," stāsta Ulla – to, kā un kāpēc uzņēmums darbojas vēl šobrīd, varēsi uzzināt diskusijā.

Arī Ieva Zālamane ir mamma diviem bērniem – Rūdolfam (trīs gadi) un Rojam (trīs mēneši) – un zīmola "Kaktumaiss" radītāja. "Iedvesmu šim produktam deva ilgas pēc skaistākas ikdienas un kārtības mājās – mazu bērnu vecākiem tas ir grūti iegūstams prieks," saka Ieva. "Kaktumaiss" ir domāts mantu glabāšanai un ir labs palīgs ikdienas steigā, lai sakārtotu bērnu rotaļlietas, apģērbu un citas lietas, turklāt vienlaikus tas pilda arī dizaina funkciju.

Savukārt Aigas ģimenē aug trīs bērni – sešgadīga meita un divi mazi dēliņi. Ģimenei patīk dažādas spēles, tāpēc radās ideja par audio spēlēm, kam nav nepieciešami palīglīdzekļi – tās var spēlēt, vienkārši sarunājoties, piemēram, pārbraucienā ar automašīnu.
Foto: Publicitātes attēli

Sākotnēji spēles bija pieejamas CD formātā, bet šobrīd pieejama arī mobilā lietotne. ""Wittie Dicie" attīstām kā sociālās uzņēmējdarbības produktu, kura mērķis ir uzlabot bērnu sociālās prasmes, kuras tehnoloģiju ietekmē mūsdienās ir pasliktinājušās. Spēlējot šīs spēles, tuvie cilvēki ieklausoties var pamanīt, kas bērnam ir īpašs, kas viņu satrauc vai ir aktuāls. Tās ir ne tikai spēles, bet arī sarunu tēmas," stāsta Aiga.

Vairāk mammas-uzņēmējas pastāstīs "eAkademija.lv" rīkotā diskusijā "Ņemt un rīkoties: Māmiņa un bizness?", daloties pieredzē:

  • kā ideju pārvērst uzņēmējdarbībā;
  • kas nepieciešams, lai izsapņotais produkts nonāktu līdz patērētājam;
  • kurā brīdī jāpiesaista papildspēki;
  • kā pārliecināties, vai ideja ir dzīvotspējīga;
  • kurus pārdošanas kanālus izvēlēties un kā atrast klientus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!