Par rozā nodokli pasaulē dēvē dzimumā balstītu produktu cenošanu, kā dēļ sievietes parasti maksā vairāk. "Healthline" skaidro, ka šādos gadījumos sievietēm un vīriešiem adresētos produktus atšķir tikai izskats. Sievietēm paredzētie produktu iepakojumi parasti ir rozā vai gaiši violetā krāsā, tie var būt dekorēti ar spīdumiņiem, bet ķermeņa kopšanas līdzekļu smaržu nosaukumos būs izmantoti ziedu un augļu motīvi, piemēram, "ābeļu ziedi", "saldais ogu kokteilis" vai "aveņu lietus".
Vīriešiem paredzētie ķermeņa kopšanas līdzekļi parasti ir iepakoti melnā, tumši zilā vai zaļā krāsā. To aromāti tiek dēvēti tā, lai paustu mēģinājumus demonstrēt spēku un izpratni par to, kas ir vīrišķīgs. Nereti tiek izmantoti vārdi "spēks", "enerģija", "ekstrēms" un citi. Tāpat uz iepakojumiem var tikt attēloti elementi, kam vajadzētu iedvest bijību, piemēram, negaiss vai vētra.
Šāda produktu cenošana pasaulē nav nekas jauns. "Healthline" skaidro, ka vairākos štatos ASV jau apmēram 20 gadus regulāri tiek publicēti pētījumi par šo fenomenu. 2010. gadā sievietes ASV mēdza maksāt pat par 50 procentiem vairāk, nekā vīrieši par līdzīgiem produktiem. Viena no produktu kategorijām, kur cenas atšķīrās, ir skuvekļi – vieni un tie paši skuvekļi violetā paciņā maksāja vairāk nekā 18 ASV dolāru, kamēr tas pats produkts zilā iepakojumā bija nopērkams par trīs dolāriem lētāk. ASV sievietes maksā vairāk par šampūniem un kondicionieriem, skuvekļiem un dušas želejām.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv