Cāļa bildes - 912
Foto: DELFI
"Kāds ir tavs mīļākais mācību priekšmets?" Tikai 10 procenti skolēnu, atbildot uz šo jautājumu, min kādu no eksaktajiem priekšmetiem. Lai arī pēdējos gados nedaudz pieaudzis to skolēnu, kuri par sev tuvu mācību priekšmetu uzskata kādu no dabaszinātnēm, skaits, tomēr speciālisti zvana trauksmes zvanus – valstī ir pārāk maz jauno fiziķu, kā arī citu eksakto zinātņu jomas speciālistu. Kādēļ tā? Patiesībā problēmas jau ir apzinātas, tikai ar risinājumiem valstiskā līmenī neiet tik raiti, kā gribētos.

Bērni nav motivēti un netiek savlaicīgi ieinteresēti izzināt pasaules kārtību, trūkst profesionālu skolotāju, turklāt ar "pliku" entuziasmu vien nepietiek, lai bērniem pasniegtu fiziku, nav vienotas metodikas un kritēriju, kas vispār šajā zinātnē skolas laikā jāapgūst... Kur izkūp jau tā niecīgais skaits jauno fiziķu ar bakalaura grādu? Vai jaunais projekts par kompetences attīstošas izglītības iegūšanu vieš cerības, ka gaidāmas pozitīvas izmaiņas? Par to sarunā ar portālu "Cālis" stāsta Dace Namsone, pedagoģijas doktore, Starpnozaru izglītības inovāciju centra direktore, valsts pētījumu programmas projekta "Jauna pedagoģija un kompetences attīstoša mācīšanās" vadītāja, profesors Mārcis Auziņš, Latvijas Universitātes (LU) Fizikas un matemātikas fakultātes Fizikas nodaļas Eksperimentālās fizikas katedras vadītājs, bijušais LU rektors, un Raitis Streičs, portālu "Fizmix" un "Fizmix skolotājiem" vadītājs, fiziķis.

Vidējais aritmētiskais – klasē viens vai divi skolēni ieinteresēti apgūt fiziku

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!