Izglītības portāla "Uzdevumi.lv" un Valsts izglītības satura centra (VISC) piedāvātā tiešsaistes darba mērķis ir ieviest inovatīvo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanu skolēnu zināšanu pārbaudē un veidot skolēnu digitālo kompetenci. Skolas, izvērtējot tehnisko nodrošinājumu, diagnosticējošā darba vadīšanai tiešsaistē varēja pieteikties brīvprātīgi. Tāpat tika nodrošināta iespēja daļai skolēnu darbu pildīt digitālā formātā, bet daļai – drukātā. Darbs tiešsaistē bija pieejams gan latviešu, gan krievu valodā, informē "Uzdevumi.lv" pārstāve Evija Tukiša.
Diagnosticējošais darbs 6. klasēm sastāvēja no 25 uzdevumiem, no kuriem automātiski tika izlaboti 15 testveida uzdevumi, tādējādi ietaupot laiku, ko skolotājs pavada darbu labošanā. Daļēji automātiski tika laboti četri uzdevumi, kur skolēnam atbildē bija jāieraksta viens vārds vai skaitlis. Ja skolēna atbildi sistēma neieskaitīja, skolotājam atbilde bija jāpārskata un jāpārliecinās, vai tā tiešām ir neprecīza vai arī skolēns ir pieļāvis drukas kļūdu. Savukārt atbildes uz sešiem atvērtajiem jautājumiem tiešsaistē vērtēja pats skolotājs.