skola, klase, izglītība, soli, tāfele
Foto: Shutterstock

Apzinoties, ka kvalitatīvas izglītības pamatā ir skolotājs, nodibinājums "Iespējamā misija", ciešā sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju (IZM) un Latvijas Universitāti (LU) ir izstrādājuši un piedāvā konceptuāli jaunu pieeju kvalitatīvu skolotāju sagatavošanai Latvijā.

Šodien viens no lielākajiem izaicinājumiem izglītības nozarē Latvijā ir jaunu skolotāju piesaiste darbam skolās. Lielais pedagoģiskās izglītības programmu skaits (69) veicina sadrumstalotu pieeju, bet pedagoģisko izglītību piedāvājošo augstskolu neatkarība apgrūtina centralizētu skolotāju izglītības attīstību un virzību, kā arī apgrūtina vienotu pieeju skolotāja izglītības interesentu piesaistē un skolotāja tēla veidošanā. Satraucošs ir pedagoģiskajās programmās studējošo zemais vispārējās izglītības līmenis, kas nozīmē, ka daļai skolās strādājošo skolotāju ir zema pašu zināšanu kvalitāte, norāda Antra Birzule, "Iespējamā misijas" komunikācijas vadītāja.

IZM, sadarbojoties ar "Iespējamā misija" (IM), LU un Daugavpils Universitāti, ir izstrādājuši konceptuāli jaunu skolotāju sagatavošanas pieeju, kuras pamatā ir darba vidē balstīta, vienota kvalifikācijas programma visās programmu nodrošinošajās augstskolās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!