skola, klase, skolēns, skolotājs, pedagogs
Foto: Shutterstock
Jaunais mācību saturs drīzumā nonāks izskatīšanai valdībā, taču šobrīd tas izraisījis ļoti daudz jautājumu. Privātās vidusskolas "Patnis" direktore Agnese Pūtele, balstoties uz astoņu gadu pieredzi kompetenču un starpdisciplinārā izglītībā, uzsver, ka jaunais saturs attīstīs bērnu sociālās prasmes, kas noderēs ikvienā profesijā. Viņa norāda, ka piedāvātais izglītības veids nav nedz viduvējību kalve, nedz nenopietna spēlēšanās, un bažas par to lielākoties pastāv tāpēc, ka informācijas aprite nav pietiekami jaudīga – nepieciešamas gan dzirdīgākas ausis, gan aktīvāka pieredzes apmaiņa.

"Ir saprotams, ka, dzirdot par piedāvātajiem priekšmetu izvēļu groziem vidusskolās, rodas dažādi jautājumi, piemēram, ko iesākt ar šiem groziem gadījumos, kad skolēns pāriet no vienas skolas uz citu, kur tie nav analogi u.tml. Lai gan neskaidrības joprojām pastāv, gribētu uzsvērt, ka šāda sistēma, kurā vidusskolēniem ir iespēja dažus priekšmetus apgūt padziļināti, ir ļoti vērtīga," uzskata pedagoģe. Viņa uzskata, ka, ja skolēns ir izlēmis kļūt par ārstu, vidusskolā viņš vairāk pievērsīsies eksaktajiem priekšmetiem – ķīmijai un bioloģijai. Tajā pašā laikā izvēļu groziem jābūt tādiem, lai skolēns var arī pārdomāt attiecībā uz profesijas izvēli, jo ne visi jaunieši jau vidusskolā ir gatavi izdarīt visas profesionālās dzīves izvēli. Tālāk lasi Pūteles viedokli par jauno izglītības saturu un tā ietekmi uz skolēnu nākotni.

Foto: Privātā arhīva foto

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!