Foto: LETA
To, cik prestiža ir skolotāja profesija, nosaka dažādi faktori – sabiedrības viedoklis, pašu skolotāju rīcība, kā arī tas, cik skolotāji ir atvērti iet līdzi laikam un spodrināt savas zināšanas. Kā skolotāja izaugsme mijiedarbojas ar to, cik efektīvas būs mācības viņa vadītajās stundās, un kāpēc ne vienmēr lielās skolas nodrošina labākos skolēnus, lasi tālāk Raunas vidusskolas direktora Edgara Plētiena pārdomās.

"Ir jārosina sarunāšanās un domāšana par dažām būtiskām izglītības lietām. Tās skar gan skolotājus, gan sistēmu. Joprojām uzskatu, ka Latvijas skolām ir pietiekami liela autonomija skolu lietas sakārtot pašām, taču ir arī dažas sistēmiskās lietas, kuras ir jāpārdomā nacionālā līmenī. Pašlaik manā redzes lokā ir nonācis sabiedrības redzējums par skolu un skolotājiem, kas saistīts ar profesijas prestiža lietām. Tad saistībā ar reģionālo reformu iztirzātais izglītības efektivitātes jautājums, kurā mums nav kopīga redzējuma. Un tad aizvien biežāk sev uzdodu jautājumu par to, vai tiešām katrs bērns sistēmā var sasniegt savus mērķus.

Skolotāja darbs ir prestižs

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!