Foto: Omar Roque / cc
Par izmaiņām mācību saturā un pieeju mācībām tiek runāts jau gana ilgi un daudz, taču joprojām daļai sabiedrības, tostarp skolēniem, viņu vecākiem, arī skolotājiem, nav pilnībā skaidrs, kāpēc šīs pārmaiņas nepieciešamas un kā tās izskatīsies praksē. Tieši atbilžu trūkuma dēļ valda liela skepse par to, vai šīs pārmaiņas patiesi ir vajadzīgas, – kāpēc kaut ko mainīt, ja līdzšinējais mācību process gadu desmitiem ir bijis gana labs?

Šajā mācību gadā pirmsskolas vecuma bērni ir pirmie, kas, neskaitot pilotskolas, mācības uzsāks citādi, nekā ierasts. Savukārt nākamajā – 2020./2021. – mācību gadā tiem pievienosies arī 1., 4., 7. un 10. klases skolēni. Šādi turpmāko četru gadu laikā plānots visās izglītības pakāpēs ieviest izmaiņas mācību saturā un mācību pieejā. Taču kāpēc nepieciešams kaut ko mainīt?

Kāpēc skolu reforma nepieciešama, un ko varam gaidīt

Pamatojot pārmaiņu nepieciešamību, ''Skola2030'' izstrādātajos materiālos skaidrots, ka pašlaik skolēniem kopumā labi padodas uzdevumi, kas prasa atcerēties vai rīkoties pazīstamās situācijās. Taču viņiem trūkst iemaņu un pieredzes iedziļināties un apstrādāt daudzveidīgus datus, darboties komandā, piedāvāt risinājumus nestandarta situācijām, veidot sakarības starp teorētiski apgūto un reāli dzīvē pieredzēto, analizēt paveikto un izvirzīt mērķus nākamajiem darbiem. Skolēniem trūkst prasmju īstenot savas ieceres jaunos apstākļos.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!