Jaunieši ar disleksiju nereti mācās daudz cītīgāk par saviem vienaudžiem un aktīvi piedalās sabiedriskajā dzīvē. Izvērtējot pretendentus, ņemtas vērā skolēnu sekmes, iesaistīšanās interešu izglītībā, darbība nevalstiskajās organizācijās, skolēnu pašpārvaldē, skolas un klases pasākumu organizēšanā, brīvprātīgajā darbā u. c. Balvu – datoru ar visu nepieciešamo standarta programmatūru – ieguvuši Rīgas Teikas vidusskolas 11. klases audzēkne Patrīcija Danilāne, Rīgas Lietuviešu vidusskolas 11. klases audzēkne Paula Cīrule un Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) aģentūras "Rīgas Tehniskās universitātes Olaines Tehnoloģiju koledža" 3. kursa audzēknis Renārs Miloševskis, bet Līvānu 1. vidusskolas 10. klases audzēknim Dženarro Caunem piešķirta veicināšanas balva.
"Beidzot 1. klasi, lasīju 13 vārdus minūtē. Vislielākās grūtības sagādā tas, ka tekstu izlasu mehāniski, bet, lai to saprastu, tas ir jāpārlasa vairākas reizes. Tikpat lielas problēmas sagādā arī pareiza vārdu rakstība un teikumu veidošana. Tāpēc man vislielākās grūtības skolā sagādā garu tekstu lasīšana, diktātu rakstīšana, mācību vielas pieraksts. Iespēju robežās mācību vielu cenšos apgūt audio formātā," stāsta RTU Olaines Tehnoloģiju koledžas audzēknis Renārs Miloševskis. Viņa stāsts ir kopīgs daudziem skolēniem ar disleksiju – grūtības izlasīt tekstu vai uzrakstīt savu viedokli nevienu neatbrīvo no vispārējās izglītības prasībām, taču daļai Latvijas skolēnu tā ir objektīva problēma.