Jāņem vērā ieguldītais darbs: izmaiņas skolēna vērtēšanā attālināto mācību laikā
Foto: Shutterstock

Attālināto mācību laikā ir ieviestas dažādas korekcijas mācību vielu apgūšanas procesā – tajā skaitā arī vērtēšanas principos. Turpinājumā iepazīstinām ar Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) publicētajām vadlīnijām skolēnu/audzēkņu mācību snieguma vērtēšanai attālināto mācību laikā vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs, ko izstrādājusi "Skola 2030" kopā ar Valsts izglītības satura centru (VISC).

Kā norādīts IKVD mājaslapā pieejamajā materiālā, plānojot vērtēšanu, nepieciešams prioritizēt būtiskākos sasniedzamos rezultātus. Pedagogi aicināti atcerēties, ka "attālinātas mācības dod iespēju arī attīstīt un vērtēt digitālās un pašvadītas mācīšanās prasmes – patstāvīgi plānot darbu, pārvarēt grūtības, meklēt risinājumus, lūgt palīdzību".

Kad uzstādīti sasniedzamie rezultāti, jāizvēlas atbilstošākie uzdevumi un to veidi, piemēram, ja tiek vērtēta argumentācijas prasme, neder uzdevumi ar atbilžu variantiem. "Skaidrība par sasniedzamo rezultātu īpaši svarīga, piedāvājot skolēniem/audzēkņiem tādus laikietilpīgus uzdevumus kā jaunrades darbus vai dažādu produktu izstrādi," skaidrots vadlīnijās. Skolotājiem jāpārliecinās, ka vērtēšanas uzdevumi ir kvalitatīvi sagatavoti, iedodot tos arī pārskatīt kādai neitrālai personai, izanalizējot visas saņemtās atbildes pirms gala vērtējumu izlikšanas, kā arī rosinot skolēnus/audzēkņus sniegt atgriezenisko saiti par vērtēšanas darba saturu un formu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!