Attālināto konsultāciju pacienta līdzmaksājumu sedz valsts
Ģimenes ārstu konsultācijas ir viens no medicīnas aprūpes pakalpojumiem, kas bijis pieejams neatkarīgi no situācijas valstī. Tomēr līdz ar ārkārtējās situācijas izsludināšanu valsts arī ģimenes ārstiem ir noteikusi izmaiņas pacientu pieņemšanā. Nacionālais veselības dienests (NVD) informē – pacientu pieņemšana notiek tikai pēc iepriekšēja pieraksta noteiktā laikā, savukārt, ja situācija ļauj, ārsts sniedz konsultāciju attālināti. Pacientam atbildīgi jāievēro prakses norādītais ierašanās laiks, lai mazinātu pacientu savstarpējo kontaktu iespējas. Bez iepriekšējas pieteikšanās pie ārsta doties nedrīkst.
Runājot par to, vai konsultācijas notiek tikai attālināti vai var notikt arī klātienē, ģimenes ārsts izvērtē katru gadījumu individuāli un pieņem lēmumu, vai rezultāts sasniedzams attālinātas konsultācijas veidā, vai arī konsultācija nepieciešama klātienē. Pieņemot pacientus klātienē, ir jābūt noteiktam laikam, kad pacientam jāierodas, lai neradītu riskus saistībā ar pacientu savstarpējo saskarsmi prakses uzgaidāmajā telpā, kā arī jāievēro citi ģimenes ārsta praksē valstī noteiktie epidemioloģiskās drošības pasākumi.
Lai arī ārkārtējā situācijā esam aizvadījuši jau vairāk nekā mēnesi, ir cilvēki, kas joprojām nesaprot, nevēlas to darīt vai, iespējams, ir palaiduši garām jauno kārtību. Tomēr tas nebūt nenozīmē, ka tad, ja ieradīsies ģimenes ārsta praksē bez pieraksta, tevi tāpat pieņems. NVD stāsta – pacients nevar noteikt darba organizācijas kārtību ģimenes ārsta praksē, bet pacientam ir iespēja praksē uzzināt noteikto kārtību, kā saņemt ģimene ārsta vizīti. Praksei pacients ir jāpieraksta uz klātienes vai attālinātu pakalpojumu – konsultācija un tās steidzamība tiktu izvērtēta, apzinot pacienta sūdzības par veselības stāvokli. Šobrīd nevienu ārstniecības iestādi nav ieteicams apmeklēt bez iepriekšējas pieteikšanās pa tālruni vai ar e-pasta starpniecību.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv