bērns meitene skolēns attālinātās mācības dators videozvans
Foto: Shutterstock
Noslēdzoties mācību gadam, no kura daļa pavadīta attālinātā režīmā, 84,9 procenti pedagogu un skolu vadītāju norādījuši, ka esošā situācija ir grūdiens pārmaiņām, liecina Neatkarīgās izglītības biedrības īstenotā aptauja. Tāpat lielākā daļa aptaujāto pedagogu un skolu vadītāju ir norādījuši, ka tā bijusi ļoti noderīga pieredze gan skolotājiem, gan bērniem.

52,1 procents respondentu piekrīt apgalvojumam, ka "attālinātās mācības atklāja gan spēcīgās, gan vājās vietas izglītības sistēmā". 35,5 procenti respondentu drīzāk piekrīt šādam apgalvojumam. 88,6 procenti aptaujāto piekrīt apgalvojumam, ka "Attālinātās mācības bija izaicinājums ne tikai pedagogiem, bet arī skolēniem un vecākiem". 11 procenti aptaujāto drīzāk piekrīt šādam apgalvojumam. 65 procenti respondentu norāda, ka piekrīt apgalvojumam "Attālinātās mācības uzlaboja pedagogu un skolēnu digitālās prasmes", 33,3 procenti drīzāk piekrīt šādam apgalvojumam. Vairums aptaujāto (79 procenti) piekrīt un drīzāk piekrīt apgalvojumam, ka "Attālinātās mācības ļauj brīvāk plānot savu laiku."

Runājot par iespējamiem trūkumiem vai zaudējumiem, ko rada attālinātās mācības, aptauja atspoguļo, ka 46,1 procents respondentu piekrīt apgalvojumam "Mācoties attālināti, nav iespējams uztvert skolēna emocijas", savukārt 52 procenti aptaujāto piekrīt apgalvojumam "Mācību stundās klasē (ne attālināti) mācību priekšmetam atbilstošus uzdevumus iespējams veikt kvalitatīvāk".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!