Neskatoties uz būtiskām izmaiņām ikdienā, Latvijas skolēni ir spējuši piemēroties mācībām attālinātā režīmā un vispārējā pieredze ir bijusi pārsvarā pozitīva. Tā liecina telekomunikāciju uzņēmuma "Telia Company" veiktā aptauja Skandināvijas un Baltijas valstīs. Latvijā sadarbībā ar Latvijas Drošāka interneta centru (Drossinternets.lv) tika aptaujāti 1000 skolēnu vecumā no 10 līdz 18 gadiem, informē centra preses sekretārs Kaspars Līcītis.
Lielākā daļa – puse – Latvijā aptaujāto skolēnu atzīst, ka kopumā ir apmierināti ar attālināto mācīšanos, turklāt nav izteiktas atšķirības starp dažādām vecuma grupām. Tajā pašā laikā 19 procenti respondentu norāda, ka nav apmierināti ar mācīšanos no mājām. Raksturojot būtiskākās atšķirības no ierastā mācību procesa, skolēni norāda, ka ir pieaugusi nepieciešamība tikt galā ar mācību uzdevumiem pašu spēkiem, sarežģītāki kļuvuši arī paši uzdevumi, turklāt mācībām jāvelta vairāk laika. Mazāk kļuvis tādu uzdevumu, kuri jāpilda kopā ar klasesbiedriem vai ietver diskusijas. Raksturojot mācību procesu, skolēni atzinīgi vērtē iespējas paņemt pauzes, lielāku neatkarību, kā arī labākus mācību rezultātus, tai pašā laikā viņi atzīst, ka spēja koncentrēties uz mācību uzdevumiem ir zemāka nekā skolā, mācoties klātienē.
"Kopumā Latvijas skolēni pārmaiņas ikdienā, kas saistītas ar attālināto mācību procesu, uztver pozitīvi, par ko liecina fakts, ka vairumā gadījumu ir uzlabojusies skolēnu emocionālā pašsajūta. Taču netrūkst arī skolēnu, kam attālinātā mācīšanās sagādāja problēmas. Skolām plānojot attālināto mācību procesa pilnveidošanu, jādomā par skolēnu digitālo prasmju attīstību, jāpievērš vairāk uzmanības tieši prasmei strādāt patstāvīgi, izmantot piedāvātos rīkus un orientēties informācijas telpā. Aktualitāti joprojām saglabā drošība internetā – jādara viss, lai mācību procesā un brīvajā laikā pasargātu bērnus no emocionālās pazemošanas, komunikācijas ar svešiniekiem un citiem riskiem tiešsaistē," uzsver "Drossinternets.lv" vadītāja Maija Katkovska.