Pirms gandrīz 20 gadiem amerikāņu pozitīvās psiholoģijas un grāmatas "The Optimistic Child" autors Mārtins Seligmans (Martin Seligman) definēja, ka laime – un vēlāk viņš to pārdēvēja par psiholoģisko labklājību – sastāv no pieciem elementiem: pozitīvām emocijām, iesaistīšanās, attiecībām, jēgas un sasniegumiem. Kaut šos vārdus mēs biežāk lietojam attiecībā uz pieaugušajiem, tomēr tiem nav vecuma ierobežojumu un visi šie pieci elementi ir tikpat labi attiecināmi uz bērniem, kā to vairākkārtīgi ir norādījis pats autors. Kāda ir nometnes ietekme uz bērna psiholoģisko labklājību, lūkota caur šiem pieciem elementiem?
Pozitīvas emocijas: kad bērns pats saviem spēkiem ir salicis kopā sarežģītu "Lego" modeli, viņš staro priekā un lepnumā. Taču viņš tāpat staro priekā, ielecot peļķē. Tieši par šādām – aktīvām, pozitīvām – emocijām runā Seligmans. Nometnēs bērni dzied, dejo, rotaļājas, jokojas un smejas. Pozitīvas emocijas te virmo gaisā. "Mums ir stāstīts, ka bērni vakarā pēc nometnes steidzas agrāk iet gulēt, lai ātrāk pienāktu nākamā nometnes diena. Vai – bērni paši pamostas agri, jo nevar vien sagaidīt nākamo nometnes dienu," zina stāstīt bērnu dienas nometņu "Brīnumzeme" un "Mazais finansists" rīkotāja Zanda Lazda. Tādi Ziemassvētki piecas dienas nedēļā.