pusaudzis, studenti, jaunieši, skola, gaitenis
Foto: Shutterstock
Latvijas 15 gadu veco skolēnu globālā kompetence atbilst Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) valstu vidējam līmenim, liecina ceturtdien, 22. oktobrī, publicētie OECD Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas "PISA 2018" testa uzdevumu un aptaujas jaunākie rezultāti.

No kopumā 27 OECD valstīm un partnervalstīm, kuru skolēni piedalījās OECD "PISA 2018. gada" pētījuma globālās kompetences modulī, Latvijas 15 gadu vecie skolēni ar 497 punktu rezultātu ierindojas 9. vietā. Visaugstāko sniegumu testā uzrādījuši Singapūras skolēni, kam seko pusaudži no Kanādas un Honkongas Ķīnā. Šajās valstīs skolēnu rezultāti globālajā kompetencē bija nozīmīgi augstāki nekā OECD valstīs vidēji – attiecīgi 576, 554 un 542 punkti, informēja Izglītības un zinātnes ministrijas Komunikācijas nodaļā.

OECD pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijā vairums jeb 93 procenti skolēnu ikdienā sazinās divās vai vairāk valodās, kas ir augstākais radītājs šo 27 dalībvalstu vidū. Līdzīgi jeb vairāk nekā 90 procenti tā ir arī, piemēram, Horvātijā, Maltā un Igaunijā. OECD valstu un partnervalstu vidū valodu mācīšanās iespējas ir plaši pieejamas. Tikai 12 procentos OECD valstu 15 gadus veco skolēnu norādījuši, ka nemācās nevienu svešvalodu, kamēr 50 procenti pusaudžu ikdienā apgūst divas vai vairāk svešvalodas, toties Latvijā šādu skolēnu relatīvais skaits ir 94 procenti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!