dators, internets, kibermobings, emocijas, zēns, skolēns
Foto: Shutterstock

Kas ir mainījies tehnoloģiju bagātinātā mācīšanās procesā, ja reiz visiem ir skaidrs, ka mācīšanās ir likumsakarīgs process, kur pakāpeniski attīstās cilvēka kognitīvās spējas? Viena atbilde varētu būt cilvēka spējā fokusēt uzmanību, jo tā ir nepieciešama, lai varētu atcerēties informāciju, to izmantot, lai analizētu kādus faktus utt., norāda Linda Daniela, Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes dekāne un vadošā pētniece jaunveidotājā studiju programmā "Tehnoloģiju inovācijas un dizains izglītībai".

Nereti tiek pieņemts, ka tehnoloģijas ir interesantas, tāpēc skolēni izmantos šo interesi, lai apgūtu jaunas zināšanas un spētu radīt jaunas idejas. Kopumā koncepts "interesants mācību process" noteikti var būt mācību procesa virzītājspēks, tomēr šis interesantums var ietekmēt arī spēju fokusēt uzmanību.

Ja skolēns darbojas ar kādu uzdevumu un fokusē uz to visu savu uzmanību, lai šo uzdevumu atrisinātu un rezultātā tas arī tiek atrisināts, kas rada gandarījumu par paveikto, pamazām attīstās motivācija mācīties un sasniegt vairāk, uzskata profesore (foto zemāk).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!