Lai ikviens, kurš nonāk saskarsmē ar Bērnu slimnīcu, justos uzklausīts, sadzirdēts, saņemtu nepieciešamo palīdzību un dotos mājās ar pēc iespējas pozitīvāku pieredzi, 2019. gadā Bērnu klīniskā universitātes slimnīca (BKUS) kļuva par pirmo Baltijā, kas spērusi soļus, ieviešot uz personu centrētu aprūpi.
Ar saukli "Rūpēs par cilvēku!" jau divus gadus par pieredzēto tiek aptaujāti visi slimnīcas stacionāra nodaļās nonākušie bērni, pusaudži un viņu vecāki. Ikvienu saņemto atsauksmi un ierosinājumu analizē un jauninājumus slimnīcas ikdienā ievieš īpaša nodaļa – Pacientu pieredzes un klientu apkalpošanas daļa.
"Rūpes par cilvēku jeb uz personu centrēta veselības aprūpe pēdējo desmit gadu laikā kļuvusi par līdzvērtīgu elementu veselības aprūpē un ieņem tikpat nozīmīgu lomu kā klīniskie rezultāti, ārstniecības kvalitāte un pacientu drošība. Ir pierādīts – ja veselības iestādes rūpējas par saviem darbiniekiem, veicina viņu emocionālo labbūtību un rada motivējošu darba vidi, uzlabojas pacientu pieredze ārstniecības laikā un arī klīniskie rezultāti. Tādēļ uz personu centrēta veselības aprūpe nozīmē ne vien rūpes par pacientiem un viņu tuviniekiem, bet arī par personālu," stāsta BKUS Pacientu pieredzes un klientu vadības daļas vadītāja Vita Šteina, piebilstot, ka tieši emocionālā labbūtība ir viens no priekšnoteikumiem ceļā uz pozitīvu pieredzi kā pacientiem, tā arī slimnīcas darbiniekiem. "Viens no virzieniem, kuru šobrīd attīstām, ir mazo pacientu satraukuma un baiļu mazināšana. Otrs – pacientu ģimenes iesaistes un veselības pratības līmeņa veicināšana," stāsta Šteina.