60 jauniešu zvanu dienā uzticības tālrunim: no satraukuma līdz pašnāvības draudiem
Foto: Shutterstock
Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis 116111 (uzticības tālrunis) 2021. gada februārī svin savu 15 gadu jubileju. Šajā laikā uzticības tālrunis apkalpojis vairāk nekā 1,7 miljonus zvanu, tālruņa konsultanti snieguši 165 000 psiholoģisko konsultāciju un 515 e-konsultāciju. Tāpat arī uzticības tālrunis būtiski paplašinājis un dažādojis savus pakalpojumus, padarot iespējas saņemt psiholoģisko atbalstu un palīdzību daudzveidīgākas un arvien pieejamākas.

"Ja salīdzinām pirmos uzticības tālruņa darbības gadus ar šodienu, tad saņemto zvanu skaits ir būtiski samazinājies - sākumā to skaits gadā bija mērāms simtos tūkstošu, pašlaik - nepilni 10 000 zvanu gadā. Tajā pašā laikā proporcionāli ļoti būtiski audzis sniegto psiholoģisko konsultāciju skaits - uzticības tālruņa darbības sākumposmā nospiedoši lielākā daļa kontaktu bija tā saucamie "pārbaudes zvani", kad bērni vienkārši testēja jauno iespēju, bet tagad gandrīz 100% zvanu ir mērķtiecīgs lūgums pēc palīdzības", norāda VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Amanda Vēja. Tas apliecina, ka gadu gaitā sabiedrības informēšanā un izglītošanā ieguldītais darbs nav bijis veltīgs - bērni saprot, ka uzticības tālrunis sniedz reālu palīdzību, un tā izmantošana citiem mērķiem var radīt riskus, ka tobrīd tik nepieciešamo palīdzību kāds var arī nesaņemt.

Vidēji vienā dienā uzticības tālrunī strādājošie psihologi apkalpo ap 60 zvanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!