Audiologopēde Eva Kinča skaidro: "Parasti šādu diagnostiku vecāki izvēlas veikt, ja ir aizdomas, ka bērna attīstība nenorit atbilstoši vecumam, piemēram, viņš ilgstoši nerunā, neņem rokās mantas, ar acīm neseko līdzi priekšmetiem utt.." Diagnostikas laikā Kinča izvērtē bērna attīstību vairākos aspektos, piemēram, runas un valodas, roku veiklības, staigāšanas, cēloņsakarību uztveršanas un citas, atbilstoši vecumam liekot bērnam veikt vairākus uzdevumus. Katra uzdevuma izpildes gadījumā tiek kāpināta grūtības pakāpe. Savukārt vecākiem ir jāatbild uz dažādiem speciālistes jautājumiem.
Veidojot Minhenes funkcionālās attīstības diagnostikas testu, speciālisti veikuši plašus pētījumus, lai izprastu, kurus no uzdevumiem konkrētā vecumā bērni var veikt un kurus vēl nē. Kinča uzsver, ka visas normas ir elastīgas, un tās nepieciešamas tādēļ, lai būtu atskaites punkti, uz kuriem balstoties, noteiktu bērna attīstības norisi un nepieciešamības gadījumā savlaicīgi sniegtu palīdzību. "Bērna pirmie trīs dzīves gadi ir svarīgākie turpmākajai attīstībai – jo savlaicīgāk tiek atklātas kādas novirzes no normas, jo ātrāk bērnam var sniegt nepieciešamo palīdzību. Veicot šo testu, mēs varam gan redzēt visu bērna attīstību kopumā, gan izcelt atsevišķas sadaļas, kurām būtu jāpievērš uzmanība," skaidro audiologopēde.