Attālināto mācību un mājsēdes laikā bērniem ir grūtāk koncentrēties. Ne tikai tāpēc, ka attālinātās mācības nozīmē atšķirīgu rutīnu, bet arī tāpēc, ka mājsēdes laikā vairums bērnu saskaras ar ievērojamu fizisko aktivitāšu līmeņa samazināšanos. Tādējādi par lielu problēmu bērniem kļūst liekā enerģija, kas kaut kur jāpatērē.
Mazāko klašu audzēkņiem ikdienā jāparedz laiks gan mācībām, gan rotaļām. Koncentrēšanās spējas mācībām uzlabos gan fiziskās aktivitātes starpbrīžos, gan mācību procesa dažādošana. Lūk, daži padomi, kā celt mazāko skolas audzēkņu motivāciju un saglabāt interesi par mācībām:
Laika grafika izveide un motivēšana. Izveidojiet grafiku, pie kura skolas dienās bērnam pieturēties. Tā mērķis ir atdarināt to kārtību, kāda ir skolā: konkrēts celšanās laiks, stundu sākums, starpbrīži un pauzes starp mācībām. Ikdienā mājas režīmā ir viegli ļauties plāna nobīdēm, tāpēc mācībām un atpūtai nodalīts laiks bērniem palīdzēs "ievērot spēles noteikumus" un koncentrēties. Paužu ievērošana starp "stundām" ir vienlīdz svarīga, īpaši mazāko klašu bērniem. Bērniem vecuma grupā līdz astoņiem gadiem, vienas nodarbības garums nedrīkstētu pārsniegt 45 minūtes, savukārt vecākiem bērniem – 60 minūtes.
Izklaide var būt daļa no mācību procesa. Paturiet prātā, ka arī spēle var būt mācīšanās veids – teorija ir būtiska, taču svarīga arī prakse, kas ietver vingrinājumus un spēles. Citiem vārdiem sakot, pēc teorētiskās daļas būtiski paredzēt laiku, kurā bērns uzzināto var izklaidējošā veidā pielietot praksē. Piemērs: ja bērns mācījies vārdiņus angļu valodā, patīkama izklaide var būt tematiskas filmiņas noskatīšanās angļu valodā.
Nepiesakiet pilnīgu karu ekrāniem. Tas, cik daudz laika bērns ikdienā pavada pie ekrāna, protams, ir no svara, taču tikpat būtiski ir tas, kāds ir šī laika saturs. Mūsdienu tehnoloģijas ir daļa no mācību procesa.
Sakārtota darba vieta mācībām. Izplānojiet un skaidri nosakiet, kur būs bērna vieta mācībām. Tai būtu jābūt telpai, kurā nav traucējošu objektu un "uzmanības zagļu", piemēram, televizora. Skolas vide ir lieliski piemērota bērna sociālajai, emocionālajai un kognitīvajai attīstībai. Kad bērns ieiet skolas ēkā, viņš zina, ka ir laiks mācībām. Jūs nevarat atdarināt visu šo stimulāciju mājas apstākļos, taču svarīgākās lietas ir: tīra, mācībām brīva telpa, daudz gaismas, klusums un maz apkārtējās vides kairinātāju. Ja ģimenē ir vairāki bērni, iespēju robežās šāda klusa, labi apgaismota vieta mācībām jācenšas atrast katram.
Vienošanās par lietderīgu laika patēriņu. Svarīgi ar bērnu censties vienoties, ka savs laiks jāatvēl mācībām un savs – izklaidei. Jo efektīvāk bērns izmantos laiku mācībām un izdarīs dienā paredzēto iespējami īsā laikā, jo vairāk paliks brīva laika izklaidei.
Lai gan tālmācība rada ne mazumu izaicinājumu, būtiski esošajā saskatīt arī ieguvumus. Piemēram, ietaupītais laiks, ko parasti tērējam, pavadot bērnu uz un no skolas. Vairāk iespēju ģimenei pavadīt laiku kopā. Piemēram, ja bērniem ir tālmācība un arī vecāki strādā no mājām, dienas vidū var atvēlēt laiku kopīgai maltītei, kas citādi nebūtu iespējams. Tāpat katras izmaiņas ir iespēja apgūt un pieredzēt ko jaunu – bērniem šī ir lieliska iespēja trenēt uzmanību, mācoties pašiem savā labā pat tad, ja klāt nav skolotāja.