5. klases skolēns iekavējis mācības un arīdzan viņa uzvedība pieklibojot, taču, vai tas ir pamats, lai par situāciju ģimenē sāktu interesēties bāriņtiesa? Vai patiesi šādu iemeslu pēc bērnu var šķirt no vecākiem, ievietojot viņu audžuģimenē?
"Labdien! Es saprotu, ka šis laiks ir neierasts. Jo mācības notiek attālināti. Bet vairāk jautājums ir par manām tiesībām. Un vai bāriņtiesa, sociālā dienesta darbiniece un skolas direktore nepārsniedza savas tiesības pret mani, tā izrīkojoties un morāli sagraujot. Lieta tāda, ka bērns iet 5. klasē. Mācības notiek attālināti, un viņš bija daudz ko iekavējis, nebija sekmīga vērtējuma. Bet, vai viņi tā drīkst teikt, ka bērns jāievieto audžuģimenē tādēļ, ka viņš nebija izpildījis darbus un saņēmis vērtējumu? Ir nelielas grūtības ar viņa uzvedību, bet nav tā, ka viņš nebūtu pildījis darbus. Es ceru, ka spēsiet sniegt kaut kādu atbildi par to, kur man vērsties par viņu draudiem. Tā es uztvēru šos izteikumus," jautājumu "Latvijas Vēstneša" (LV) portāla "E-konsultāciju" sadaļā uzdevusi kāda mamma Līga.
Kā skaidro LV portāls, ja saistībā ar skolēnu ģimenes situācijas izskatīšanā ir iesaistīta ne tikai mācību iestāde, bet arī sociālais dienests un bāriņtiesa, iespējams, iestāžu rīcībā ir arī citi fakti un informācija, ne tikai tā, ko esat izklāstījusi jautājumā, ka bērns nav saņēmis sekmīgu vērtējumu un ir nelielas grūtības ar uzvedību. Bērna interesēs iestāžu pienākums ir arī informēt vecākus par iespējamajām sekām, kādas var iestāties.