Vairums vecāku uzskata, ka attālinātās mācības negatīvi ietekmēs bērnu nākotni
Foto: Shutterstock
73 procenti vecāku uzskata, ka attālinātās mācībās bērni apgūst mazāk, jo ne visi vecāki var palīdzēt atvasēm mācībās, noskaidrots Jauno līderu vidusskolas un pētījumu aģentūras "Norstat" pētījumā par sabiedrības un vecāku attieksmi pret attālināto mācību ietekmi uz bērnu un jauniešu izglītību. Turklāt puse iedzīvotāju atzīmē, ka attālinātās mācības rada lielāku stresu jauniešiem par nākotnes izglītību un karjeru.

Izpētot, par ko vecāki un paši jaunieši uztraucas saistībā ar nākotni, var gūt priekšstatu par jomām, kurās īpaši būs jāiegulda darbs, virzoties uz priekšu. Redzams, ka 70 procenti vecāku satraucas par attālināto mācību atstātajiem "robiem" apgūtajā vielā, kas būs jāaizpilda vēlāk. Tāpat vairāk nekā pusei vecāku ir bažas par ietekmi uz jauniešu komunikācijas prasmēm – tās ir īpaši svarīgas jebkuram darba tirgū. Lielākais stress ir jauniešiem, kuri ir devītajā un divpadsmitajā klasē, jo arī Covid-19 ierobežojumu apstākļos jādomā par nākotni un jāizdara izvēle par tālākajām mācībām.

Stāsta Jauno līderu vidusskolas direktore Saiva Vītola: "Šis un pagājušais mācību gads ir bijis grūts visiem skolēniem, bet īpaši jauniešiem, kuriem ir jāizvēlas, kur mācīties tālāk un iegūt prasmes, kas sagatavos pēc pandēmijas pasaules darba tirgus izaicinājumiem. Lai aizpildītu zināšanu "robus" un veidotu labvēlīgu augsni nākotnei, noderēs nevis sausa teorija un spēja labi sagatavoties vidusskolas eksāmeniem, bet problēmu risināšanas un komunikācijas prasmes, kā arī vispārēja izpratne par pieauguša cilvēka atbildībām."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!