2007. gada oktobrī tēmturi īpaši plaši parādījās tvītos par Sandjego mežu ugunsgrēkiem (#sandiegofire), un vēlāk tos sāka izmantot arī citās situācijās. Savukārt 2009. gadā tviteris iespējoja tēmturu meklēšanu (ikviens tags ar "#" tika automātiski pārvērsta par hipersaiti, šādi kļūstot par metadatu vienumu). 2010. gadā parādoties Instagram, tā lietotāji sāka atzīmēt fotoattēlus ar tēmturiem, piemēram, #nofilter vai #yolo. Instagram, visticamāk, ir platforma, kur tēmturi tiek izmantoti visvairāk.
Primārā tēmturu funkcija ir navigācija, kas palīdz atrast publikācijas par interesējošām tēmām. Otrkārt, tēmturi ir spēcīgs rīks produkta vai pakalpojuma popularizēšanai sociālajos tīklos. Treškārt, tēmturi spēj veidot noteiktas asociācijas saistībā ar kādu notikumu, personību, situāciju. Visbeidzot, tēmturus atzīst par unikālu parādību, kas parādās ne tikai tiešsaistē, bet arī bezsaistē jeb reālajā dzīvē (tostarp mutvārdu komunikācijā).