Gan vietējā, gan starptautiskā izglītība virzās nevis uz faktu "iekalšanu", bet izpratnes veidošanu, apgūto zināšanu lietošanu un caurviju jeb starpdisciplināro prasmju apguvi. Mūsdienīgas izglītības mērķis ir palīdzēt skolēniem apgūt prasmes, kas nepieciešamas dzīvei un padara cilvēku spējīgu konkurēt darba tirgū.
Lai to veiksmīgi īstenotu, svarīgi četri pamatelementi: skolotājs kā mācību pavadonis, atbalstoša vide, kas nodrošina mācību sasniegumus, daba kā emocijas līdzsvarojoša un attīstoša mācību vide un tehnoloģijas kā palīgs un iespēju paplašinātājs. Pēc tiem katrs no vecākiem var vērtēt, vai izvēlētā skola spēs sekmīgi veicināt bērna izaugsmi, norāda Ginta Kārkliņa, Rīgas Starptautiskās skolas (International School of Riga) pamatskolas un pirmsskolas programmas koordinatore. Turpinājumā viņas viedoklis par to, ka runājot, kas ir mūsdienīga izglītības vide, uzmanība jāvērš ne tikai uz tehnoloģijām un pārklājumiem, bet noderīgām prasmēm.