Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) 2019. gadā uzsāka un realizēja uzraudzības projektu "Situācijas izpēte un komercprakses un līgumu noteikumu uzraudzība attiecībā uz pirmsskolu izglītības iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem". Tas īstenots, ņemot vērā PTAC saņemtajās sūdzībās iezīmēto problemātiku saistībā ar pirmsskolas izglītības iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem, kā arī faktu, ka konkrēto pakalpojumu izmanto plašs iedzīvotāju loks.

"Projekta aktualitāte saistīta ar to, ka šo pakalpojumu izmanto liels patērētāju skaits. Konstatējām, ka galvenās problēmas saistītas ar to, kāda informācija par pakalpojuma izmaksām pieejama patērētājiem pirms līguma noslēgšanas, tāpat arī atsevišķiem līguma noteikumiem, piemēram, ēdināšanas izmaksām un vietas saglabāšanas izmaksām slimošanas, vasaras periodā, kā arī maksājumiem vienpusējas līgumu laušanas gadījumā," pauž PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

Projekta gaitā tika sāktas 15 lietu izpētes (no tām astoņas bija pašvaldību pirmsskolu izglītības iestādes un septiņas – privātās pirmsskolu izglītības iestādes) par pakalpojumu sniedzēju tīmekļvietnēs pieejamās informācijas un līguma noteikumu atbilstības izvērtēšanu: 15 lietās kopumā izvērtēti un sniegts viedoklis par 22 pirmsskolas izglītības iestāžu pakalpojumu sniedzēju līgumiem. 15 administratīvajās lietās PTAC ierosināja pirmsskolas izglītības iestādēm novērst konstatētos trūkumus līgumos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!