LindasR plaukts - 535
Foto: Publicitātes foto
Lai gan šogad jauno mācību gadu skolēni uzsāka klātienē, jau septembra pirmajās nedēļās vairākas skolas Covid-19 dēļ atgriezās pie mācībām attālināti, bet citās karantīnā nonāca atsevišķas klases. Situācija, kad jebkurā brīdī mācību formāts var mainīties, rada ļoti lielu nenoteiktību. Savukārt nenoteiktība rada spriedzi un stresu, kuru izjūt ne vien skolēni, bet arī vecāki. Un tas bieži vien var negatīvi atspoguļoties attiecībās ģimenē, tālāk ietekmējot skolēnu spēju mācīties, vecāku spēju strādāt u.tml. Tādēļ IKT pakalpojumu sniedzējs "Bite", sadarbojoties ar psihoterapeitu, Pusaudžu un jauniešu psihoterapijas centra vadītāju Nilu Saksu Konstantinovu, ir apkopojis ieteikumus ģimenēm, kā pārdzīvot šos apstākļus pēc iespējas vieglāk.

Jaunā mācību gada uzsākšana klātienē pēc teju gadu ilgām attālinātām mācībām skolēnos radīja zināmu spriedzi – kā pēc ilgāka laika būs no jauna iekļauties skolā un skolas vidē? Tagad pandēmijas dēļ ir liela neziņa un nenoteiktība par to, kā mācības turpināsies. Gan bērni, gan vecāki visu laiku atrodas neziņā, kurā brīdī mācības var atkal pāriet attālinātā formātā, līdzi nesot virkni gan praktisku, gan emocionālu izaicinājumu, kas jau atkal būs steidzami jārisina.

Psihoterapeits stāsta, ka nenoteiktība ir cilvēkam vissliktākie apstākļi, citiem vārdiem sakot, "avārijas stāvoklis" smadzenēs. Stress un spriedze, ko rada nenoteiktība, ļoti bieži negatīvi atspoguļojas arī attiecībās ģimenē. Turklāt eksperts uzsver, ka tieši attiecības ir krietni svarīgākas par mācībām, jo iekavēto mācību vielu bērns visbiežāk paspēj apgūt, turpretim konflikti ģimenē nereti atstāj paliekošas sekas attiecībās starp vecākiem un bērniem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!