krāsas, bērns, zīmēšana, mazulis, rokas, netīrība
Foto: Shutterstock

Pēdējā laikā plašsaziņas līdzekļos izvērsušās dažādas diskusijas par mākslas darbiem – to, cik piemēroti vai pareizi tie ir. Gan interešu izglītībā, gan profesionālajā ievirzē jau no pašas pirmās mākslas nodarbības skaidrojam mazajiem māksliniekiem, ka mākslā nav jēdzienu "pareizi" vai "nepareizi" – bērni zīmē un rada tā, kā izjūt. Pats būtiskākais, lai radošais process sagādā prieku. Māksla nav tehniskā zinātne, kurā visiem tiek dots viens uzdevums un jābūt vienādam gala rezultātam.

Radošums noder ikvienā jomā

Strādājot ar dažāda vecuma bērniem, redzu, cik vecākiem ir būtiski attīstīt bērnos radošumu. Ja bērniem jau no agrīna vecuma ir iespēja nodarboties ar mākslu, bieži vien viņi to turpina darīt arī pusaudžu vecumā un vēlāk. Daļa, sākot ar interešu izglītības nodarbībām, atklāj sevī talantu un padziļinātāku interesi, nākotnē pievēršoties jau profesionālās ievirzes programmām. Visi bērni nekļūst par profesionāliem māksliniekiem, tomēr radošums noder arī ikvienā citā jomā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!