Ir 21. gadsimts. Dzīves standarti mainījušies. Pasaules attīstības temps ir paātrinājies. Globalizācija mainījusi cilvēkus, viņu dzīves modeļus. Cilvēka sadarbības veidi ar pasauli ir savērpti daudz un dažādos mijattiecību un ietekmju tīklos. Ir ļaudis, kas ātri adaptējas un spēj uzturēt šo straujo attīstības tempu, bet – ir tādi, kuriem grūtāk tikt līdzi. Iespējas ir, bet izaicinājums ir – kā šodien bērnam palīdzēt izmantot visas attīstības iespējas.
Stratēģiskais izaicinājums un vienlaikus arī praktiskais jautājums ir – vai to sistēmu, kas strādā ar bērnu (veselības, izglītības, labklājības, kultūras, juridiskām u.c.), rīcībā ir pietiekamas zināšanas, profesionālisms, izpratne, mērķtiecība un pietiekami daudz instrumentu Latvijas nākotnes cilvēka veidošanai šodien?