Joprojām aktuāls ir jautājums, vai iepirkšanās internetā sagādās priecīgu saviļņojumu vai tomēr vilšanos. Distances tirdzniecībā preču pārdevēji un pakalpojumu sniedzēji ir atbildīgi par normatīvo aktu prasību izpildi, tomēr, nenoliedzami, būtiska iepirkšanās procesā ir arī pašu patērētāju kritiska, pārdomāta un vērīga rīcība. Tādēļ, izvērtējot patērētāju negatīvo iepirkšanās pieredzi 2020. gada nogalē, PTAC šogad aicina tirgotājus būt godīgiem un patērētājus jau laicīgi sagatavoties un akli nepakļauties dažādiem e-vides mārketinga trikiem, viltībiņām un pat manipulācijām vai krāpšanai, pievilinot pircējus ar dažādām akcijām, piemēram, "melnās piektdienas izpārdošana", "zemo cenu maratons", "atlaižu nakts", "Ziemsvētku atlaides" u.tml.
Arvien vairāk cilvēku iepērkas internetā, ko veicina arī Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai noteiktie ierobežojumi, tai skaitā – klātienes tirdzniecībai, un svētku tuvošanās, bet ne vienmēr viss norit gludi. Šādos apstākļos veidojas jauni internetveikali, jaunas tirdzniecības platformas un aktivizējas arī krāpnieki. PTAC novērojis, ka vairāk nekā pusē (658) no 1204 šī gada 10 mēnešos saņemtajiem iesniegumiem par precēm ir sūdzības tieši par pirkumiem internetā, un lielākajā daļā iesniegumu aprakstīta atsevišķu pārdevēju negodprātīga rīcība, piedāvājot un pārdodot interneta vietnēs preces, kuru piegāde netiek nodrošināta apsolītajā termiņā, vai arī preces netiek piegādātas vispār, un ir vilcināšanās ar naudas atmaksu. PTAC ir aicinājis novērst konstatētos pārkāpumus, kā arī pret dažiem komersantiem PTAC ir uzsācis administratīvo lietu un par iespējamiem krāpnieciskiem nodarījumiem to darbībā informējis arī Valsts policiju.
Ir saņemtas sūdzības arī par gadījumiem, kad patērētāji, saņemtās preces mājās izpakojot, atklāj tām mehāniskus bojājumus, piemēram, sasists televizora ekrāns, salauztas mēbeļu detaļas u.c.. Patērētājiem nākas risināt arī citas domstarpības gan ar pārdevējiem, gan piegādātājiem, bieži, it īpaši pirmssvētku laikā, patērētājiem apsolītie piegādes termiņi netiek ievēroti vai pasūtītās preces pat nenonāk līdz adresātam.