Šobrīd izglītības iestādēs skolēni veic divu veidu testus – laboratoriskos skrīninga testus, kur tiek saņemts kopīgais klases rezultāts un individuālos antigēnu testus. Ja pozitīvs ir skrīninga tests, tas nozīmē, ka ir jānoskaidro, kurš tieši no skolēniem ir Covid-19 pozitīvs. "Tādā gadījumā ir jāveic individuāls laboratoriskais tests katram skolēnam. Kā tas tiek veikts – ejot katram uz laboratoriju vai testēšanu organizējot skolā, sadarbojoties ar laboratoriju, katrā skolā tiek izvērtēts individuāli. Jo, piemēram, lauku reģionos var būt, ka laboratorija atrodas tālāk, tādēļ testēšanu organizē skolā. Rīgā un lielajās pilsētās var būt citādi," skaidro SPKC pārstāve, turpinot par situāciju, ja pozitīvs ir individuālais antigēnu tests: "Šādā gadījumā laboratorisko testu taisa skolēnam, kuram bijis pozitīvais rezultāts."
Abās situācijās jānoskaidro kontaktpersonas – ja skolēns bijis skolā, tad kontaktpersonas būs visa klase un skolotāji, kas bijuši ar viņiem kontaktā. "Arī, teiksim, direktors, kurš ienācis klasei pavēstīt kādu ziņojumu," situāciju ieskicē Ilze Arāja. "Ja skolēna individuālais tests ir pozitīvs, tālāk jāmeklē arī pārējās kontaktpersonas – mājinieki un tamlīdzīgi," viņa papildina.
No kuras dienas skaitot, sāk meklēt kontaktpersonas? "Ja skolēnam ir bijuši slimības simptomi, tad kontaktpersonas meklē, divas dienas atkāpjoties pirms simptomu parādīšanās. Ja simptomu nav, bet Covid-19 tests ir pozitīvs, tad kontaktpersonas skaita no testa nodošanas dienas," skaidro SPKC pārstāve.
Pirmsskolas izglītības iestādēs bērniem testēšanu neveic. Bet, ja bērnudārzā kādam ir Covid-19 pozitīvs gadījums, iestādes vadība nosaka kontaktpersonas – tās, kuras bijušas tuvāk par diviem metriem ilgāk par 15 minūtēm un gatavo kontaktpersonu sarakstu iesniedz SPKC, nodod ziņas vecākiem un citiem iesaistītajiem.