Klasē jauniņais no Ukrainas: pirmie vardarbības signāli un kā uz tiem reaģēt
Foto: Shutterstock
Pēc pavasara brīvdienām daudzas klases paplašinājās vai vēl tikai plāno to darīt, jo tajās pievienojas bērni no Ukrainas. Lai gan sabiedrība šīs ģimenes uzņem un atbalsta ļoti silti, ir liels risks, ka viena traumatiska pieredze var pārvērsties vēl vienā traumatiskā pieredzē, un liels klupšanas akmens ir vardarbība skolā. Kāpēc mēs esam tik pesimistiski noskaņoti? Jo skolas vāji tiek galā ar vardarbību klasē ikdienas situācijās, atzīst Līga Bērziņa, "Uzvediba.lv" radītāja un vadītāja.

Turpinājumā Līga Bērziņa, "Uzvediba.lv" vadītāja, Latvijas Autisma apvienības vadītāja, kura jau vairāk nekā desmit gadus strādā ar psihosociāliem riskiem darba vidē un skolās, savā blogā skaidro, kā veiksmīgāk klasē integrēt jauniņo. Vēl citus padomrakstus par bērnu audzināšanu vari atrast arī "Uzvediba.lv" feisbuka lapā. Bērziņas gatavotais bloga ieraksts par to, kādas situācijas var veidoties klasē, kad tajā ienāk jauns skolēns.

"Mēs piedzīvojam to, ka agresīvi pret bērniem izturas ne tikai vienaudži, bet arī pieaugušie. Turklāt nevajag daudz – viens vienīgs cilvēks var radīt traumatisku pieredzi visai klasei, ne tikai konkrētam bērnam. Agresīva uzvedība ir ne tikai vardarbības pieļaušana, bet arī toksiskas uzvedības ignorēšana, jo tā mēs pāridarītājiem signalizējam, ka šāda uzvedība ir akceptējama. Ja pieaugušie ilgstoši ignorē kādas grupas vardarbību, pāridarītāji var pat sākt justies, ka viņi to dara pieaugušo vārdā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!