Foto: Shutterstock
Skolotāji Latvijā ir savas profesijas patrioti, tomēr viņi nejūt, ka strādātu sabiedrībā novērtētā un labi apmaksātā profesijā, rāda izglītības uzņēmuma "Lielvārds" veiktais pētījums* "Skolotāju balss". Katrs trešais skolotājs (33 procenti) vienmēr vai bieži darbā jūtas demotivēts, un 27 procenti aptaujāto jūt pesimismu, domājot par nākotni skolotāja profesijā. Lai gan skolotāju labbūtības kontekstā situācija ir visai skaudra, pētījums iezīmē arī pozitīvus rezultātus skolotāju profesionālās pilnveides, digitālās pratības un tehnoloģiju izmantošanas jautājumos un ļauj izdarīt secinājumus par izglītības sistēmas iespējām un izaicinājumiem, ar kuriem jau tuvākajos gados saskarsimies mēs visi.

Katrs otrais skolotājs regulāri ir pārstrādājies

Teju puse aptaujāto skolotāju atzīst, ka viņu darba slodze nav samērīga – 48 procenti regulāri ir pārstrādājušies. Tikai 17 procenti strādā normālu darba slodzi jeb no 33 līdz 40 stundām nedēļā, un katrs 10. skolotājs (12 procenti) ik nedēļu strādā 57 un vairāk stundas. Vienlaikus 60 procenti skolotāju norāda, ka viņiem pietrūkst laika, lai paveiktu darba pienākumus vēlamajā kvalitātē, turklāt puse no aptaujātajiem skolotājiem skolā papildus skolotāja pienākumiem pilda vēl citas funkcijas (jomas koordinators, direktora vietnieks, metodiskās apvienības vadītājs u. c.). "Darba laikā visus pienākumus nevar paspēt, tāpēc gatavošanās stundām notiek pēc darba laika, par kuru samaksu nesaņemu. Izvēle ir to nedarīt un strādāt nekvalitatīvi," pauž viens no pētījuma dalībniekiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!